بررسی‌های موسسه تحقیقاتی IDC در منطقه آسیا- اقیانوسیه نشان داده که فروش گوشی‌های هوشند با ۴۸ درصد رشد در طول سه ماهه تابستان همراه بوده است. در بازار آسیا و اقیانوسیه پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند از برندهای سامسونگ و HTC بوده است.فروش گوشی‌های دوسیمکارته ارزان‌قیمت در طول سه ماهه سوم سال با ۴۲ درصد افزایش همراه بوده است. تحقیقات IDC همچنین نشان داده، فروش کلی گوشی‌های تلفن همراه در ویتنام فصل به فصل با رشد ۴۳ درصدی همراه شده و فروش گوشی‌های هوشمند از برندهای سامسونگ و HTC در طول این سه ماه با رشد ۴۴ درصدی همراه بوده است. بر این اساس انتظار می‌رود فروش گوشی‌های هوشمند در طول سال ۲۰۱۲ با رشد ۵۱ درصدی همراه شود.

با این حال نوکیا در رده گوشی‌های ساده و ارزان‌قیمت بیشترین میزان فروش را داشت و گوشی‌های ۱۸۰۰ و ۱۲۸۰ عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌های این برند را به خود اختصاص دادند.

اما در میان گوشی‌های دوسیمکارته، X۱-۰۱ پرفروش‌ترین گوشی نوکیا شد.در بخش گوشی‌های هوشمند نوکیا با کاهش چشمگیری در زمینه فروش روبه‌رو شد که این قضیه از افزایش رقبا و عرضه محصولات پیشرفته ناشی شد. گفتنی است، در این بازار گوشی‌های هوشمند سامسونگ به تازگی سهم خوبی را به خود اختصاص داده و آندروید از جایگاه خاصی برخوردار شده است. در میان گوشی‌های تولید داخل ویتنام مدل‌های V۶۱۰۲ و V۶۲۰۲ عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.