مانیتوری جدید برای واقعی تر نشان دادن رنگ ها

بازار دیجیتال- بسیاری از کاربران از این موضوع شکایت دارند که وقتی زاویه آنها نسبت به صفحه نمایش تغییر می‌کند رنگ‌ها و عمق رنگ سیاه در حال نمایش تغییر کرده و این موضوع در بسیاری موارد باعث بروز دردسر‌هایی نیز می‌شود. در این حالت بسیاری از کاربران صفحه نمایش‌های گران‌قیمت مخصوص کارهای حرفه‌ای یا کارهای چاپ را پیشنهاد می‌دهند که امکان خرید آن برای بسیاری از افراد به علت قیمت بالا وجود ندارد.

با توجه به این موضوع مدتی است سازندگان پنل‌ها دست به کار شده پنل‌های سری IPS را وارد بازار کرده‌اند تا کاربران حتی هنگام تغییر زاویه با مشکل تغییرات رنگ رو ‌به رو نشوند.

یکی از محصولاتی که در آن با وجود ظاهر کلاسیک از این نوع پنل استفاده می‌شود، صفحه نمایش ML۲۲۹H شرکت ایسوس است. این محصول ۲۲ اینچی که دارای نسبت تصویر ۱۶ به ۹ است، حداکثر از دقت ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند که در شرایط کنونی بالاترین دقت تصویری است که در اکثر محصولات این رده دیده می‌شود. بر اساس اطلاعات ارائه شده میزان روشنایی این محصول ۲۵۰ کاندلا در مترمربع و نسبت کنتراست متغیر آن ۵۰۰۰۰۰۰ به یک است که این موضوع با وجود زاویه دید فوق‌العاده ۱۷۸ درجه در حالت افقی و عمودی ML۲۲۹H را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل می‌کند.

زمان پاسخ‌دهی این صفحه نمایش ۵ میلی‌ثانیه در حالت خاکستری به خاکستری است.

البته شاید بعضی از کاربران این گونه تصور کنند که این مدت زمان پاسخ‌دهی برای محصولی در این سطح مناسب نیست، اما در این صفحه نمایش در تست‌ها هیچ گونه مشکلی نداشته و اثر تصویر قبل را در سریع‌ترین حالت هم مشاهده نمی‌کند. امکانات ارتباطی دستگاه شامل پورت DVI، HDMI، D-Sub و جک ۵/۳ میلی‌متری خروجی صدا است که در صورت استفاده از پورت HDMI قابل‌استفاده است.

اما یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این صفحه نمایش که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است، طراحی بسیار نازک و طراحی خاص پایه است که باعث شده این محصول نشان Good Design را کسب کند. همچنین برای جذابیت بیشتر کلید‌های مدیریتی به صورت لمسی طراحی شده است که در هنگام لمس دیود‌های نوری تعبیه شده در زیر آن روشن می‌شود.