بازار دیجیتال- با وجود رونق بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند و تاثیر قابل توجه آنها بر بازار کامپیوترهای شخصی، گویا بازار جهانی کامپیوترهای شخصی رشد قابل قبولی را در فصل سوم سال 2011 برای خودش به ثبت رسانده است. جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی IDC هم این موضوع را تایید می‌کند.

بر اساس این گزارش صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی در پایان فصل سوم سال ۲۰۱۱ نسبت به فصل سوم سال ۲۰۱۰ رشد ۶/۳ درصدی داشته است. این در حالی است که رشد صادرات جهانی این بازار در فصل دوم امسال تنها ۷/۲ درصد بوده است. از طرفی طبق این آمار صادرات جهانی کامپیوترهای شخصی تنها در ماه آگوست گذشته رشد سالانه ۵/۴ درصدی داشته است. در این میان اما بازارهای آمریکا و EMEA شامل اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا رشد صادراتی کمتر از پیش‌بینی‌های انجام شده داشته‌اند. در مقابل اما بازار کشورهای آسیای پاسیفیک رشد خوبی را در این فصل تجربه کرده‌اند.
کارشناسان معتقدند که این بازار در حال حاضر شرایط با ثباتی نداشته و بسیار وابسته به درآمد و تقاضای کاربران و خریدارانش است.
«جی چاو» یکی از تحلیل‌گران موسسه IDC در این مورد می‌گوید:
«در حال حاضر بازار جهانی کامپیوترهای شخصی روزهای متلاطمی را پشت سر می‌گذارد و ما انتظار داریم رشد اندک این بازار به همان درصدهای تک رقمی محدود بماند. با این حال، اما پیش‌بینی می‌کنیم این بازار در سال 2012 رشد سریع‌تری را تجربه کند و این اتفاق به دنبال درک بهتر کاربران از کاربری هر محصول و احساس نیاز بیشتر به کامپیوترهای شخصی برای انجام اموری خاص رخ خواهد داد. به عقیده من تبلت‌های چندرسانه‌ای و دیگر دستگاه‌های قابل حمل مشابه هرگز نمی‌توانند جایگزین کامپیوترهای شخصی بشوند و به همین دلیل هم انتظار دارم این بازار در سال‌های آینده که تب تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند کمتر شود، رشد بیشتری داشته باشد.»
در بازار ایالات متحده آمریکا کامپیوترهای شخصی صادرات کمتری را نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند اما در بازارهایی مانند آسیای پاسیفیک بازار کامپیوترهای شخصی همچنان رونق داشته و حتی درصد رشددو رقمی دارد. در میان شرکت‌های تولیدکننده بزرگ هم شرکت Lenovo بیشترین رشد را تجربه کرده است و به این ترتیب با پشت سر گذاشتن شرکت Dell در فهرست برترین و پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده رتبه دوم را در اختیار گرفت.