روی تلویزیون خود نقاشی کنید

بازار دیجیتال- شرکت LG به تازگی تلویزیون جدید و متفاوتی را به بازار معرفی کرده است که انتظار می‌رود مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد. این تلویزیون جدید که با مدل PZ۸۵۰T به بازار معرفی شده، در واقع از نوع پلاسما است که با استفاده از قلم مخصوص امکان نقاشی روی نمایشگرش را به کاربرانش می‌دهد. این تلویزیون پلاسمای مبتنی بر تکنولوژی سه بعدی بوده و در سایزهای ۵۰ و ۶۰ اینچ طراحی و تولید شده است. این تلویزیون برای اولین بار در نمایشگاه IFA ۲۰۱۱ برلین معرفی و رونمایی شده است. نکته جالب درباره این تلویزیون آن است که با هر تلویزیون PenTouch، دو قلم مخصوص هم به کاربران عرضه می‌شود. ساختار این تلویزیون به گونه‌ای است که سطح صفحه نمایش این تلویزیون با فشار انگشت یا گرمای دست کار نمی‌کند و تنها به سر قلم مخصوصی که با دستگاه عرضه می‌شود، حساس است.

«استفان گارتر» مدیر بازاریابی محصولات الکترونیکی شرکت LG در مورد این تلویزیون گفته است: «اکنون که صفحه نمایش گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها لمسی شده‌اند، فکر خوبی است که تلویزیون‌ها هم صفحه نمایش لمسی داشته باشند. حالا LG اولین شرکتی است که تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش حساس به قلم را در سایز بزرگ به بازار عرضه می‌کند. با استفاده از این قلم می‌توانید تلویزیون را کنترل کنید، از نرم‌افزارهای تلویزیون استفاده کنید و روی صفحه نمایش PZ۸۵۰t نقاشی کنید.»

PZ۸۵۰t در دو نسخه سه بعدی با تکنولوژی Active Shutter و دو بعدی به بازار عرضه خواهد شد. قیمت مدل سه بعدی این تلویزیون با یک جفت عینک Active Shutter در سایز ۶۰ اینچ ۲۱۹۹ دلار بوده، قیمت مدل دو بعدی آن در سایز ۵۰ اینچ ۱۰۹۹ دلار و در سایز ۶۰ اینچ ۱۶۹۹ دلار خواهد بود. با این همه اما شرکت LG اعلام کرده است که این تلویزیون را ابتدا به بازار آمریکا عرضه خواهد کرد.