قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول گفت: ارائه سرویس‌های ارزش افزوده مبتنی بر متن (SMS) مثل فال حافظ یا اشعار، حدود دو ماه است آغاز شده و تا حدود یک ماه آینده و تا پایان تابستان به بهره‌برداری کامل می‌رسد. حمیدرضا نیکوفر در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: ارائه این سرویس‌ تا امروز رایگان بوده، ولی این سرویس‌ها در حال ورود به فاز تجاری خود هستند. وی با بیان اینکه علاوه بر سرویس‌های ارزش‌‌افزوده مبتنی بر متن، سرویس‌های مبتنی بر دیتا یا Voice نیز داریم، اظهار کرد: در حال حاضر طبق برآوردهای جهانی استفاده از Voice و درآمدهای این حوزه از طریق تلفن همراه در حال کاهش است، اما خدمات دیتا روز به روز افزایش می‌یابد. قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول همچنین با اشاره به میانگین سرعت GPRS و با بیان اینکه این سرعت در حال حاضر در تهران حدود ۷۰ کیلوبیت بر ثانیه است، ابراز کرد: قرار است این میزان را افزایش دهیم که با اقدامات در دست انجام، تصور می‌کنیم تا پایان شهریورماه و ابتدای مهرماه سال جاری بهبود کیفیتی را در این سرویس شاهد باشیم.

اعلام هزینه برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث

در صورت برقراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث، هزینه مکالمه برای تلفن همراه تماس گیرنده، به‌صورت بین‌الملل و برای مخاطب هزینه تماس دریافتی مطابق با تعرفه‌های اعلام شده محاسبه خواهد شد، بنابراین کاهش مدت زمان برقراری ارتباط در کشور میزبان توصیه می‌شود.

همراه اول توصیه کرده است، با توجه به اینکه شارژینگ سیم‌کارت‌های اعتباری به صورت آنلاین انجام می‌شود، مشترکان به منظور مدیریت بهتر هزینه‌های رومینگ بین‌الملل، در سفرهای خارجی از این سیم‌کارت‌ها استفاده کنند. اما مشترکان تلفن همراه در زمان رومینگ باید به این نکته توجه داشته باشند که به محض شماره‌گیری (۰۰۹۸) هزینه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد، یعنی اگر این تماس بدون پاسخ بوده یا به شنیدن پیغام شبکه منجر باشد یا شماره‌گیری به‌صورت ناقص انجام شود هم شامل هزینه رومینگ خواهد شد؛ طریقه شماره‌گیری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ در تلفن همراه باید ابتدا شماره *** ۰۰۹۸۹۱ و در شماره ثابت (تهران)

******** ۰۰۹۸۲۱ گرفته شود.

طبق اعلام مسوولان در مواقعی که مشترک از رومینگ استفاده نمی‌کند، تعرفه‌های ارتباطات سیار به گونه‌ای است که تماس‌ها به صورت ثانیه‌ای محاسبه می‌شوند و یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که به دلیل تاخیر در دریافت اطلاعات از اپراتورهای کشورهای دیگر ممکن است هزینه مکالمات رومینگ مشترک در دوره‌های آتی نیز منعکس شود.

بنا بر اعلام، در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه شرکت ارتباطات سیار ایران برای قطع تلفن همراه مجاز است؛ اما به‌دلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسوولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

مشترکان در زمان استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل باید توجه کنند که فعال‌سازی PIN CODE سیم کارت و قفل رمزدار گوشی سوء استفاده‌های احتمالی درصورت سرقت یا مفقودی تلفن را کاهش و درصورت خاموش کردن تلفن همراه در مکان‌های شلوغ احتمال سوءاستفاده از تلفن را درصورت مفقودی به حداقل می‌رساند.