تا پیش از این، پرتفولیو هلدینگ یکتانت شامل ۱۵ کسب و کار بود و حالا قرار است مدیریت این پرتفولیو به شیوه‌‌‌ای متمرکزتر و ساختارمند از طریق یکتاونچرز انجام شود. تعدادی از کسب‌و‌کارهای موجود در یکتاونچرز در هلدینگ یکتانت ایجاد شده‌‌‌اند و در عین حال تعداد دیگری نیز از نوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا ادغام و تملیک به این مجموعه پیوسته‌‌‌اند.

در نشست خبری رونمایی از یکتاونچرز که با حضور محمدرضا علمی‌‌‌فرد، مدیرعامل این شرکت و مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت برگزار شد، فرآیندها و ساختار سرمایه‌گذاری یکتاونچرز روی کسب‌و‌کارهای مختلف به بحث گذاشته شد. در بخش‌‌‌هایی از این نشست، علمی‌‌‌فرد با اشاره به مدل‌‌‌های سرمایه‌گذاری یکتاونچرز خاطرنشان کرد: «ما به سه مدل بحث مشارکت و سرمایه‌گذاری را پیش می‌‌‌بریم؛ اولین مدل، سرمایه‌گذاری به شکل خطرپذیر است. در مدل دوم به دنبال ایجاد و راه‌‌‌اندازی کسب و کارهای جدید با مشارکت کارآفرینان و مدیران باتجربه کشور هستیم و آخرین مدل از سرمایه‌گذاری یکتاونچرز هم به بحث ادغام و تملیک اختصاص دارد.»  مهدی فروغی، مدیرعامل یکتانت نیز در تشریح رویکرد این شرکت در سرمایه‌گذاری روی پروژه‌‌‌های مختلف گفت: «ما در یکتانت کارمان را با ارائه تبلیغات همسان برای اولین بار در ایران شروع کردیم و از همان ابتدا تا امروز بر حسب نیازهای مشتریان و کسب و کارهایی که با آنها همکاری می‌‌‌کنیم، توسعه‌‌‌های مختلفی در مجموعه انجام دادیم. برخی از توسعه‌‌‌ها در لایه محصول بودند، مانند راه‌‌‌اندازی و شکل‌‌‌گیری انواع و اقسام تبلیغات. یکسری از توسعه‌‌‌ها نیز در لایه کسب و کارها بود که حالا با مدل کارآفرینی سازمانی کسب و کارهای مختلفی مانند نجوا، تریبون، جریان و... زیر نظر یکتانت فعالیت می‌‌‌کنند.»

او در ادامه افزود: «در این فضا چه در گذشته و چه امروز نگاه‌‌‌مان این بود که نیازهای پاسخ داده نشده زیادی در صنعت تبلیغات کشور وجود دارد و این نیازها برای ما مصادف با فرصت‌‌‌هایی است که می‌توانیم از آنها استفاده کنیم و کسب و کارهای مختلفی را شکل دهیم تا این نیازها را برطرف کنیم.»

مدیرعامل یکتانت ادامه داد: «به دنیا که نگاه کنیم، می‌‌‌بینیم بیش از ۶۵‌درصد از بودجه‌‌‌های تبلیغاتی در فضای دیجیتال مارکتینگ هزینه می‌شود و وقتی ایران را ارزیابی می‌‌‌کنیم، این عدد چیزی حدود ۱۰ الی ۲۰ است. ما به این نتیجه رسیدیم که در آینده فرصتی وجود دارد که اگر امروز بتوانیم زیرساخت‌‌‌های مناسب آن را فراهم کنیم، می‌توانیم از این فرصت‌‌‌ها بهره‌‌‌مند شویم.»

بر اساس اعلام مدیران این مجموعه، یکتاونچرز برای سرمایه‌گذاری در کسب و کارها، وارد حوزه‌‌‌هایی می‌شود که به نوعی در زنجیره ارزش هلدینگ یکتانت قرار می‌‌‌گیرند. سمت‌‌‌وسوی اصلی این حوزه‌‌‌ها شامل تبلیغات و بازاریابی، کسب و کارهای B۲B و همچنین رسانه‌‌‌ و تولید محتوا می‌شود. ورود یکتاونچرز به هر کدام از کسب و کارها در قالب سرمایه‌گذار نیز می‌تواند به اشکال مختلف و بنا بر توافقات با کسب و کارها صورت گیرد.