طبق آنچه بقراط روایت کرده، اگرچه اکنون تنها دو‌درصد از ویزیت‌‌‌های پزشکان به صورت آنلاین انجام می‌شود، اما میزان اقبال جامعه پزشکی در حوزه سلامت دیجیتال در سال گذشته رشدی ۲۴ درصدی را تجربه کرده است. طبق آنچه بقراط در گزارش خود تاکید کرده است، همه‌گیری کرونا اگرچه آسیب‌‌‌های جبران‌‌‌ناپذیری را در جامعه رقم زد، اما پذیرش اهمیت استفاده از امکانات سلامت دیجیتال، دستاورد این دوران تاریک در تاریخ سلامت کشور بود. هرچند از تغییرات و چالش‌‌‌های حاصل از کاهش سرعت اینترنت و اثرات منفی آن بر توسعه سلامت دیجیتال در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ هم نمی‌توان چشم‌‌‌پوشی کرد.

مدیران این پلتفرم سلامت آنلاین در تشریح فعالیت‌‌‌های اخیر خود به ایجاد زیرساخت‌‌‌های لازم برای رشد مشاوره آنلاین تصویری اشاره کرده و جزئیاتی از واکنش کاربران به این سرویس ارائه کرده‌‌‌اند. بر اساس این گزارش، اختلالات اینترنتی نیمه دوم سال ۱۴۰۱ منجر به کاهش استفاده از مشاوره آنلاین تصویری شده است. در حالی که ابتدای سال ۱۴۰۱ این سرویس رشد ۸/ ۲۲ درصدی را تجربه کرده بود و ناگهان در شهریور ماه با کاهش ۹۲/ ۱۳درصدی مشاوره آنلاین تصویری مواجه شد. از دلایل اصلی این موضوع کاهش سرعت و کیفیت دسترسی به اینترنت است. همین وضعیت در ادامه مشاوره آنلاین متنی را در مسیر رشد قرار داد.

بررسی‌‌‌های انجام شده توسط تیم آنالیز و تحلیل داده‌‌‌های بقراط نشان می‌دهد که به‌رغم تمایل و اقبال جامعه نسبت به ویزیت آنلاین، کمتر از ۲‌درصد کل ویزیت‌‌‌ انجام شده توسط پزشکان آنلاین است. این سهم ۲ درصدی اما برای بقراط اهمیت قابل‌توجهی دارد و برای ایجاد خدمات با کیفیت در این حوزه همواره در حال تحلیل نیاز کاربر است. رشد نسخه‌نویسی الکترونیک در سال ۱۴۰۱ به طور کلی ۲۸۳‌درصد بود. پلتفرم آنلاین سلامت بقراط با ارائه امکان ثبت نسخه الکترونیک بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی امکانی مهم در جریان توسعه حوزه نسخه الکترونیک را رقم زده است.

رشد کلی ۳۴۲ درصدی در ثبت نسخ بیمه سلامت و رشد ۲۷۶درصدی در ثبت نسخ بیمه تامین اجتماعی بخشی از اطلاعات به دست آمده از تحلیل اطلاعاتی است که بقراط در اختیار دارد. این آمار چشم‌‌‌انداز آینده وضعیت بیمه‌‌‌های همگانی را برای جامعه شفاف‌‌‌تر کرده و در توزیع خدمات سلامت می‌توان از آن بهره‌‌‌ برد. اکنون بقراط علاوه بر ارائه سرویس‌‌‌های مدیریت مطب آنلاین، و بهبود شرایط ویزیت حضوری، خدمات مشاوره آنلاین پزشکی را به صورت ویدئویی، تلفنی و متنی؛ برای کاربران مهیا کرده است.

پلتفرم آنلاین سلامت بقراط با ارائه سه سرویس نوبت‌‌‌دهی منشی، تلفن گویا و اینترنتی به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد. سرویس نوبت دهی منشی بقراط در سال ۱۴۰۱ با رشد ۱۰۲ درصدی، نوبت دهی تلفنی با رشد ۸۰ درصدی و نوبت دهی اینترنتی با رشد ۹۰ درصدی همراه بوده است. رشد سرویس‌‌‌های نوبت‌‌‌دهی مخصوصا در بخش اینترنتی بیانگر تغییر و پذیرشی مهم از سوی جامعه در حوزه سلامت است.

بارگذاری مدارک پزشکی در پلتفرم بقراط یکی از مهم‌ترین سرویس‌‌‌های ارائه شده توسط این پلتفرم است. این مدارک در دسته‌‌‌بندی‌‌‌های مختلف امکان بارگذاری دارد و بیمار و پزشک امکان استفاده از آن برای پیشبرد بهتر فرآیند درمان را دارند. این اما در حالی است که اختلالات اینترنت طی ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ این فرآیند را با چالش روبه‌رو کرد. با وجود چالش‌‌‌های ایجاد شده این حوزه نیز در پلتفرم سلامت بقراط با رشدی ۶۱درصدی در سال ۱۴۰۱ همراه بود.

در گزارش بقراط تاکید شده که هدف این پلتفرم آن است که با حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران خود، خدمات گسترده‌‌‌ای را در حوزه سلامت آنلاین به آنها ارائه دهد؛ کرامت پزشکان را حفظ کند و راهی برای ارتباط موثر بین پزشک و بیمار باشد.