گروه بنگاه‌ها: استارت‌آپ «استادکار» با هدف تنوع‌ بخشیدن به انتخاب‌های مشتریان و بالابردن کیفیت زندگی وارد بازار خدمات خانگی شد. امین صادقی، یکی از موسسان این استارت‌آپ با اعلام این مطلب گفت: در ایران، به شکل سنتی، بیش از ۴۰درصد از افرادی که در اقتصاد مشارکت می‌کنند، خویش‌فرما هستند، این رقم در اروپا حدود ۲۰درصد و در آمریکا حدود ۱۰درصد است. وی افزود: نرخ خویش‌فرمایی در دنیا رو به افزایش است، این در حالی است که ایران در بازار سنتی خدمات ناکارآمد است؛ اما استارت‌آپ‌ها می‌توانند با افزایش شفافیت و ایجاد رقابت، موجب افزایش کارآمدی و رشد اقتصادی این بازار شوند. صادقی گفت: اپلیکیشن استادکار ارتباط بین مشتری و خدمات مورد نظر آنها را تسهیل کرده و مشتری می‌تواند از طریق انتخاب خدمت مورد نظر خود، با متخصصان ارتباط برقرار کند و ضمن بررسی نظرات سایر مشتری‌ها و مطالعه سوابق کاری متخصص، قیمت بهینه و به‌صرفه را برای خود انتخاب کند.

وی افزود: اگر بازار خدمات را با بازار کالا مقایسه کنیم، بازار خدمات پیچیدگی‌های بیشتری دارد. یکی از این پیچیدگی‌ها فرآیند قیمت‌گذاری است. به‌دلیل تنوع بالا و نامشخص بودن میزان کار، قیمت‌گذاری صحیح روی خدمات، کار راحتی نیست. اشتباه در قیمت‌گذاری نیز منجر به ناکارآمدی می‌شود. پلت‌فرم استادکار بر اساس ترکیب یک سیستم هوش مصنوعی و بازار آزاد عمل کرده و قیمت‌گذاری در آن به صورت هوشمند انجام می‌شود.صادقی در ادامه گفت: همچنین فرآیند امتیاز‌دهی و نظردهی مشتریان، به شکلی طراحی شده که متخصصان استادکار به‌طور مستمر تشویق می‌شوند بالاترین کیفیت کار را ارائه داده و حداکثر تلاش خود را برای جلب نظر مثبت مشتریان به خرج دهند.

وی درباره خدمات ارائه شده از سوی اپلیکیشن استادکار گفت: این خدمات در چندین دسته ارائه می‌شوند که شامل کارواش، برق‌کاری، لوله‌کشی، نظافت، دکوراسیون، نصب دوربین و آیفون تصویری، تعمیر یخچال و فریزر، نقاشی ساختمان، پارکت و لمینت، خدمات کامپیوتری و انواع خدمات تخصصی دیگر است. حسین اخلاق‌پور، مدیرعامل استادکار نیز درباره راه‌اندازی دیگر خدمات استادکار گفت: نیازسنجی‌ ما حاکی از این است که تقاضا برای خدمات سلامت و زیبایی بسیار زیاد است و با مطالعات و بررسی‌های لازم، این بخش در اپلیکیشن استادکار به‌زودی قابل استفاده خواهد بود. اخلاق‌پور گفت: استادکار در قالب دو اپلیکیشن مشتری و متخصص روی پلت‌فرم اندروید روانه بازار شده است و قابل‌نصب روی تلفن‌های همراه اندرویدی است.