ایسنا: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اعلام شرایط رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها با نظر دادستان کل کشور خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود، با اشاره به پیگیری‌ برای رفع فیلتر دو سرویس اینترنتی برای کاربران دانشگاهی نوشت: پس از پیگیری‌های انجام‌شده درخصوص رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات در دانشگاه‌ها، با نظر مساعد دادستان محترم کل کشور، شرایط رفع فیلتر این سرویس‌ها در دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به ما اعلام شد. وی همچنین خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم برای پیاده‌سازی شرایط اعلامی تسریع به عمل‌ آید. جا دارد از حجت‌الاسلام منتظری بابت پاسخ مثبت به این درخواست تشکر کنم.

همچنین وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی از دیتاسنتر شماره دو دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رفع فیلتر یوتیوب و بلاگ‌اسپات برای دانشگاهیان گفت: بسیاری از دانشگاهیان از بخش علمی این سایت‌ها استفاده می‌کنند و از این رو نامه‌ای درباره رفع فیلتر این سایت‌ها، توسط من و وزیر علوم برای دادستان کل کشور و رئیس کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ ارسال شد. واعظی گفت: دانشگاهیان به دنبال سایت‌های بی‌ربط نیستند و برای کارهای علمی از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند که البته برخی دانشگاه‌ها شرایط عدم استفاده از صفحات نامناسب را دارند. وی ادامه داد: دادستان شرایطی گذاشته‌اند که با اعمال این شرایط باید رفع فیلتر این سایت‌ها را انجام دهیم که چند شرط از شرایط آنقدر سخت است که انجام آن مشکل به نظر می‌رسد؛ اما به دنبال انجام شروط مدنظر هستیم.

احتمال توقف مصوبه تعرفه جدید اینترنت

همچنین معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توقف مصوبه تعرفه جدید اینترنت خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با توجه به اعتراضات و نیز اینکه اطلاع دارم که تمام تلاش صورت‌گرفته در مصوبه جدید برای رضایت مردم بوده است، طی ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات درخواست شده مصوبه تعرفه جدید اینترنت تا بررسی بیشتر متوقف شود امیدوارم موافقت شود. پیش از این معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز سه‌شنبه با تاکید بر این‌که عرضه اینترنت با سیاست مصرف منصفانه است، یادآور شده بود: این تعرفه‌ها نهایتا تا آخر هفته ابلاغ می‌شود و ظرف یک هفته پس از ابلاغ اپراتورها باید آن را اجرایی کنند. این طرح نهایتا تا پایان مرداد اجرایی می‌شود.