فروش نسخه قدیمی ماریو در مزایده

آی‌تی‌ایران: به‌جرات می‌توان گفت که میلیون‌ها نسخه از بازی سوپرماریو برای کنسول نینتندو در سراسر دنیا وجود دارد که طرفداران آنها را صرفا به‌عنوان یک یادگاری از سال‌های قدیم نگه داشته‌اند. البته امروزه خریدن این بازی‌ها نسبتا بیهوده‌ به‌نظر می‌رسد، چرا که تنها چند دلار از جیب شما خالی می‌کند. اما آنچه این نسخه از بازی سوپر ماریو را تا این حد ارزشمند کرده، این است که این نسخه یکی از اولین نسخه‌های تولید شده از این بازی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. همان‌طور که تصویر آن را در بالا مشاهده می‌کنید، این نسخه هنوز درون پوشش پلاستیکی پرس شده‌ خود قرار دارد و هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته است. گفته می‌شود این بازی دهه‌ ۸۰ و با قیمت ۹۹/ ۲۶ دلار خریداری شده است.

از آنجا که نسخه اورجینال بازی «super Mario Bros» سال ۱۹۸۵ به‌بازار آمده، می‌توان گفت این نسخه قدیمی که در وب‌سایت eBay به‌فروش رسیده حدود ۳۰ سال قدمت دارد. فروشنده این بازی در مصاحبه خود گفته که این بازی ده‌ها سال است که در دفتر کار او بی‌استفاده مانده، به‌همین دلیل تصمیم گرفته آن را برای فروش در وب‌سایت eBay قرار دهد. قیمت مزایده این محصول از یک پنی شروع شد و در پایان با قیمت ۳۰ هزار و ۱۰۰ دلار و ۴۴ سنت به‌فروش رسید. در دنیا تنها تعداد کمی بازی توانسته‌اند با چنین قیمتی در حراجی به‌فروش برسند.

یکی دیگر از بازی‌هایی که با قیمت نسبتا بالایی به‌فروش رسید، بازی «World Championship» شرکت نینتندو بود؛ البته شرکت آن را به‌صورت رسمی به‌بازار روانه نکرد و تنها از آن در رقابت‌های رسمی شرکت نینتندو استفاده می‌کرد. با توجه به‌اینکه تنها چند نسخه کارتریج از این بازی منتشر شده، این بازی ناخواسته به یکی از کمیاب‌ترین بازی‌های کلکسیونی در سراسر دنیا بدل شد. بنابراین هر زمان که یکی از نسخه‌های این بازی در وب‌سایت به‌حراج گذاشته می‌شود، معمولا با قیمت‌هایی حدود چند هزار یا حتی ده‌ها هزار دلار به‌فروش می‌رسد. احتمال می‌رود هیچ بازی دیگری در تاریخ نتواند با چنین قیمتی به‌فروش برسد. ضمنا علاقه‌مندان امروزه می‌توانند این نسخه از بازی را به‌راحتی و روی دستگاه‌های متعددی بازی کنند و خوشبختانه هیچ نیازی به‌پرداخت چنین مبالغ هنگفتی (۳۰ هزار دلار) برای بازی کردن نیست. پس خیالتان راحت باشد.