خبرگزاری فارس: سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: با هدف کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به سایت‌های داخلی، تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی در ۱۵ منطقه از مناطق مخابراتی سراسر کشور کامل اجرایی شده و در مناطق باقی‌مانده در حال اجراست.

محمد رضا بیدخام اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای اجرای مصوبه ۲۳۷ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موضوع تفکیک ترافیک داخلی از بین‌الملل را با ابلاغ به مناطق مخابراتی در سراسر کشور از روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد.

وی افزود: با اجرای این مصوبه در مناطقی که تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی صورت پذیرفته، قیمت تعرفه داخلی ۵۰ درصد از تعرفه بین‌الملل ارزان تر محاسبه می‌شود. بیدخام اضافه کرد: تفکیک ترافیک در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، همدان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویراحمد، گلستان و گیلان به‌صورت کامل عملیاتی شده و در مناطق مخابراتی دیگر، نیز در حال راه‌اندازی است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران افزود: مشتریانی که از سایت‌های داخلی استفاده می‌کنند، می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر از حجم اینترنت بیشتر استفاده کنند یا به عبارتی حجم اینترنت مصرفی آنها دو برابر می‌شود.