بهترین ساعت‏های هوشمند اندرویدی

دنیای اقتصاد: از اولین باری که ابزارهای پوشیدنی اندرویدی در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شدند شاهد تغییرات زیادی در این حوزه بوده‌ایم. اوایل ورود در مورد این ابزارها، انتخاب‌های زیادی وجود نداشت و محصولات اکثرا از طرف شرکت‌های موتورولا و ال‌جی عرضه شده بود. اما امروزه، تقریبا تمام سازنده‌های ابزارآلات دیجیتالی، در بخش تولید وسایل پوشیدنی تکنولوژیک نیز فعالیت‌هایی داشته‌اند. حتی سازندگان ساعت‌های سنتی نیز در زمینه پلت‌فرم ساعت‌های هوشمند هم خودی نشان داده‌اند. با افزایش تعداد ساعت‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین گزینه شاید بسیار سخت شود. شاید یکی از دلایل این باشد که تمام این ساعت‌ها هم از لحاظ نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری، تا حدودی به هم شبیه هستند اما در گزارش زیر ما تلاش کرده‌ایم که بهترین ساعت‌های هوشمند بازار را شناسایی و معرفی کنیم و اگر شما تصمیم به خرید ساعت هوشمند دارید، بتوانید آگاهانه‌ انتخاب کنید.

1. نسل دوم موتو 360 موتورولا

موتو ۳۶۰ زمانی بهترین ساعت هوشمند اندرویدی بود و حالا نسل بعدی این محصول نیز در صدر جدول محبوب‌ترین‌ها قرار دارد. ساعت هوشمند Motorola Moto ۳۶۰ باتری قدرتمندی دارد که حتی از پردازنده آن نیز بزرگ‌تر است(پردازنده Snapdragon ۴۰۰). این ساعت در دو سایز عرضه می‌شود که کاربر بتواند با توجه به اندازه مچ دست خود، انتخاب راحت‌تری داشته باشد. جالب‌تر اینکه این ساعت نسخه زنانه هم دارد تا خانم‌ها هم بتوانند یک ساعت هوشمند زیبا بر دست داشته باشند. بهترین مزیت‌ موتو ۳۶۰، مجموعه پردازشگر جدید، طراحی قابل تنظیم و بند ساعت قابل تعویض آن است. یعنی شما می‌توانید بند ساعت‌های معمولی را هم به این ساعت وصل کنید تا تنوع بی‌نهایت داشته باشید. این ویژگی‌ها ما را بر آن داشت تا به این ساعت هوشمند رتبه اول را بدهیم.

ویژگی‌های مدل 42 میلی‌متری: صفحه نمایش ۳۷/ ۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۶۰×۳۲۵، پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی ۴هسته‌ای Snapdragon ۴۰۰ کوالکام، ۵۱۲مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه، باتری ۳۰۰ میلی آمپری، ابعاد ۰/ ۴۲× ۰/ ۴۲ × ۴/ ۱ ۱mm، IP۶۷ ضد آب و ضد گرد و غبار.

ویژگی‌های مدل 46 میلی‌متری: صفحه نمایش ۵۶/ ۱ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۳۶۰×۳۳۰، پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای Snapdragon ۴۰۰ کوالکام، ۵۱۲ مگابایت رم، ۴ گیابایت حافظه داخلی، باتری ۴۰۰ میلی آمپری، ابعاد ۰/ ۴۶× ۰/ ۴۶ × ۴/ ۱ ۱mm، IP۶۷ ضد آب و ضد گرد و غبار.

2. ساعت هوشمند هوآوی

ساعت هوشمند Huawei اوایل سال ۲۰۱۵ برای اولین بار در mwc معرفی شد، اما تا اواخر تابستان نتوانست به بازار وارد شود. این ساعت، بیشتر از محصولات هم‌رده خود به یک «ساعت تیپیکال» شبیه است و قطعا با طراحی منحصربه‌فردش، یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین ساعت‌های هوشمند اندرویدی در بازار است. دو ویژگی برجسته این ساعت، بندهای قابل تعویض و باتری قدرتمند آن است. همچنین صفحه AMOLED این ساعت، یکی از بهترین صفحات نمایش وسایل پوشیدنی اندرویدی موجود در بازار است.

ویژگی‌ها: صفحه نمایش ۴/ ۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۰۰×۴۰۰، پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای Snapdragon ۴۰۰ کوالکام، ۵۱۲ مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری، ابعاد ۰/ ۴۲×۰/ ۴۲×۳/ ۱۱ mm، IP۶۷ ضد آب و ضد گرد و خاک.

3. ساعت هوشمند ایسوس

ساعت هوشمند شرکت ASUS با نام ZenWatch ۳، یکی از زیباترین طراحی‌ها را بین وسایل پوشیدنی اندرویدی دارد و واقعا سخت است که کسی این ساعت را ببیند و با وجود صفحه نمایش چشمگیر و عملکرد عالی با سخت‌افزار‌های قدرتمند، عاشق آن نشود. در کل، این ساعت یکی از بهترین ساعت‌های هوشمندی بود که ما بررسی کردیم. این ساعت با قیمت ۲۲۹ دلار به فروش می‌رسد.

ویژگی‌ها: صفحه نمایش ۳۹/ ۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۰۰×۴۰۰، پردازنده Snapdragon Wear ۲۱۰۰ کوالکام، ۵۱۲مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۴۱ میلی آمپری، Ip۶۷ ضد آب و ضد گرد و غبار.

4. ساعت هوشمند polar

ساعت هوشمند اسپرت M۶۰۰ شرکت Polar، در حقیقت یکی از قدرتمند‌ترین ردیاب‌های ورزشی اندرویدی بازار است. M۶۰۰ با قابلیت‌هایی همچون جی‌پی‌اس داخلی، رتبه‌بندی IPX۸ ضدآب، نمایشگر اپتیکال ضربان قلب و ۴ گیگابایت حافظه داخلی، یک دستگاه کاربردی تمام عیار است. برنامه Flow منتشر شده از سوی شرکت پلار نیز به کاربر این امکان را می‌دهد تقریبا تمام فعالیت‌های ورزشی(مانند قایقرانی، اسکی، کوهنوردی و...) را به کمک این ردیاب مدیریت کند. باتری قدرتمند این ساعت، تا دو روز شارژ نگه می‌دارد که برای یک دستگاه اندرویدی، بسیار خارق‌العاده است. البته M۶۰۰ با قیمت شروع ۳۲۹ دلار، کمی گران‌تر از محصولات هم‌رده خود در بازار عرضه می‌شود اما با در نظر گرفتن اینکه قابلیت‌های بیشتری نیز نسبت به هم‌نوعان خود ارائه می‌دهد، این تفاوت قیمت معقول به نظر می‌رسد.

ویژگی‌ها: صفحه نمایش ۳/ ۱ اینچی TFT با رزولوشن ۲۴۰×۲۴۰، پردازنده ۲/ ۱گیگاهرتزی دو هسته‌ای MT۲۶۰۱ مدیاتک، ۵۱۲گیگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۵۰۰ میلی‌آمپری، ابعاد ۴۵×۳۶×۱۳ MM، IPX۸ ضدآب.

5- ساعت ورزشی موتورولا

اگر جزو طرفداران نسل دوم Moto ۳۶۰ هستید، اما بیشتر دنبال یک مدل سفت و سخت‌تر می‌گردید، بهتر است نگاهی به Moto ۳۶۰ Sport بیندازید. قابلیت‌های این مدل، مشابه مدل معمولی آن است به علاوه ویژگی جی‌پی‌اس داخلی که به این مدل هم اضافه شده است. باتری این ساعت مصرف بالاتری دارد؛ اما با در نظر گرفتن دیگر قابلیت‌های این محصول، می‌توان از این نکته چشم پوشی کرد. اگر ورزشکار هستید و به دنبال یک ردیاب ورزشی عالی می‌گردید، این مدل به درد شما می‌خورد. در حال حاضر این ساعت فقط ردیاب فعالیت‌های ورزشی است؛ اما موتورولا قول داده که در آینده کاربردهای بیشتری نیز به این مدل اضافه کند. قیمت Moto ۳۶۰ Sport از ۱۹۹/ ۹۹ دلار شروع می‌شود.

ویژگی‌ها: صفحه نمایش ۳۷/ ۱ اینچی AnyLight Hybrid با رزولوشن ۳۶۰×۳۲۵، پردازنده ۲/ ۱ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای Snapdragon ۴۰۰ کوالکام، ۵۱۲ مگابایت رم، ۴ گیگابایت حافظه داخلی، باتری ۳۰۰ میلی آمپری، ابعاد ۴۵×۴۵×۵/ ۱۱، IP۶۷ ضد آب و ضد گرد و غبار.