فارنت: سونی به‌تازگی دوربین بدون آینه α۶۵۰۰ خود را به همراه دوربین کامپکت حرفه‌ای RX۱۰۰ V معرفی کرده است. این دوربین‌ها با قیمت ۱۴۰۰ و ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهند شد. سری a۶۰۰۰ یا همان α۶۰۰۰ دوربین‌های بدون آینه‌ با قابلیت تعویض لنزی هستند که با وجود عملکرد بسیار خوب از سری α۷ سونی ارزان‌تر هستند. این‌بار سونی جانشین دوربین محبوب α۶۳۰۰ را با نام α۶۵۰۰ معرفی کرده است. این دوربین به‌جای تحول بزرگ به بهبودهایی در نسل قبلی پرداخته است.

α۶۵۰۰ دارای همان سنسور ۲/ ۲۴ مگاپیکسلی APS-C EMOR CMOS است که دارای ۴۲۵ نقطه فوکوس خودکار Phase Detection بوده و می‌تواند تنها در ۵ صدم ثانیه فوکوس کند! مدل جدید در بدنه خود دارای لرزشگیر اپتیکال ۵ محوره بوده تا حتی اگر لنزی که به آن متصل می‌کنید لرزشگیر ندارد مشکلی نداشته باشید. این دوربین همچنین دارای صفحه‌نمایش لمسی و فوکوس لمسی بوده و رابط کاربری خود را از دوربین α۹۹ II سونی به ارث برده که به تازگی عرضه شده است. α۶۵۰۰ همچنین دارای بافر تصویر وسیع‌تری بوده و می‌تواند ۳۰۷ تصویر JPEG را پیش از پردازش نهایی در خود جای دهد. از آن‌جا که α۶۵۰۰ می‌تواند در حالت عکاسی سریع تا ۱۱ فریم بر ثانیه و در حالت live-view تا ۸ فریم بر ثانیه را ثبت کند این بهبود بافر بسیار کارآ خواهد بود.

دوربین α۶۵۰۰ همچنین می‌تواند ویدئوهای ۴K را با فرمت Super ۳۵mm بدون pixel binning ثبت کرده و از منحنی‌های گامای S-Log۳ و S-Log۲ برای محدوده دینامیکی و رنگ‌های بهتر پشتیبانی می‌کند. فیلمبرداری ۱۰۸۰p نیز می‌تواند با ۱۲۰fps به صورت آهسته و با بیت‌ریت ۱۰۰Mbps ضبط شود. این دوربین همچنین از بدنه جدید آلیاژ منیزیم مقاوم دربرابر پاشش آب بهره‌مند بوده و گفته می‌شود شاتر آن ۲۰۰ هزار چرخه عمر دارد. سونی α۶۵۰۰ را آبان‌ماه و با قیمت ۱۴۰۰ دلار در آمریکا عرضه خواهد کرد. دوربین RX۱۰۰ V که جانشین مدل RX۱۰۰ IV محسوب می‌شود یک دوربین کامپکت حرفه‌ای است. این دوربین دارای سنسور ۱/ ۲۰ مگاپیکسلی EXMOR RS CMOS به همراه DRAM اما با ۳۱۵ نقطه فوکوس خودکار و سرعت ۵ صدم ثانیه‌ای است و به این ترتیب در کنار سایر دوربین‌های سونی لقب سریع‌ترین را یدک می‌کشد. لنز دوربین همان زایس Vario-Sonnar T ۲۴-۷۰mm و با دیافراگم f۱.۸-۲.۸ از مدل قبلی است، اما حالا شاتر ضداعوجاج برای بهبود تصاویر به آن اضافه شده است. RX۱۰۰ V می‌تواند درست مثل نسل قبلی با وضوح ۴K فیلمبرداری کند و از S-Log۲ و S-Gamut به همراه فیلمبرداری ۷۲۰p@۱۲۰fps پشتیبانی می‌کند. همچنین ویدئوهای آهسته ۴۰x این دوربین حالا تا دوبرابر زمان بیشتری ضبط خواهند شد. سونی قیمت RX۱۰۰ V را ۱۰۰۰ دلار تعیین کرده است.