تازه‏های بازار تبلت و لپ‌تاپ

دنیای اقتصاد: محصولات ارائه شده در بازارهای جهانی در حوزه سخت‌افزار در هفته اخیر حاکی از ریزبینی سازندگان در افزودن جزئیاتی است که منجر به کاربردی‏تر شدن این محصولات و جلب نظر کاربران در بازار شده است. در میان محصولاتی همچون لپ‌تاپ و تبلت جزئیاتی مد نظر سازندگان قرار گرفته که به نظر می‌رسد به روز رسانی آنها گوی رقابت را از دیگر رقبا ربوده است. ویژگی‏هایی همچون سبک وزنی و کیفیت تصویر با صفحه نمایش‏های قدرتمند و استفاده از موتورهای پردازنده‌ای به مراتب قوی تر. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات که در هفته اخیر به بازارهای جهانی ارائه شده اند، می‌پردازیم.

لپ‌تاپ هیبریدی ایسر

در هفته اخیر یکی از کمپانی‏هایی که فعال‌تر از دیگر رقبا نشان داد ایسر بود که از چند دستگاه جدید رونمایی کرد که یکی از آنها لپ‌تاپ هیبریدی ایسر به نام سوئیچ آلفا ۱۲ بود که مجهز به پردازنده نسل ششمی اینتل است. این لپ‌تاپ هیبریدی با قابلیتی خنک و بی‌صدا عرضه شده است. ایسر که این محصول را با استفاده از موتور قدرتمندی از نسل ششم پردازنده‏های اینتل و بدون فن عرضه کرده است آن را همراه با ابتکار یک صفحه کلید جداشونده ارائه کرده تا به‌عنوان یک لپ‌تاپ هیبریدی و جدا شونده تازه جلب توجه کند. این لپ‌تاپ به یک صفحه نمایش ۱۲اینچی مجهز است که با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰پیکسل ساخته شده که ابتکار آن بیش از هرچیز مربوط به استفاده نکردن از هیچ نوع فن خنک‌کننده‌ای است. چون این محصول مجهز به یک سیستم «خنک کننده مایع» در طول مدت استفاده است. در هر صورت با قابلیت‏هایی که این لپ‌تاپ از خود نشان داده می‌توان تا اطلاع ثانوی سوئیچ آلفا ۱۲ را برترین لپ‌تاپ هیبریدی جهان دانست. این دستگاه قرار است با قیمت ۵۹۹ دلار به به فروش برسد.

ال‏جی گرم 15

همچنین در هفته اخیر شرکت ال‏جی از لپ‌تاپ‏های جدید گرم ۱۵ (LG Gram ۱۵) رونمایی کرد. این سری لپ‏تاپ‌ها دارای قدرت بالایی بوده و در عین حال کاملا سبک هستند. لپ‌تاپ ال جی گرم ۱۵ (LG Gram ۱۵)هر دو مدل ال‏جی گرم ۱۵ به یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی فول اچ دی (رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نسبت ابعاد ۱۶:۹ مجهز شده‌اند. لپ‌تاپ‏های جدید ال‏جی از تکنولوژی تازه‏ای بهره می‏برند که به کاربران این اجازه را می‌دهد بلافاصله پس از باز کردن این لپ‌تاپ، سیستم عامل به صورت اتوماتیک بارگذاری شود. علاوه‌بر آن هنگام بستن آن نیز این سوال پرسیده می‌شود که کاربر قصد دارد لپ‌تاپ خاموش شود یا به حالت استراحت برود. ال‏جی گرم ۱۵ در دو مدل ارائه شده است. مدل نخست به یک پردازنده اینتل Core i۵، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای داخلی مجهز است و قیمت آن حدود ۱,۰۹۹ دلار است. اما در مدل دیگر که مصرف‌کنندگان باید هزینه بیشتری برای آن بپردازند مجهز به تراشه Core i۷ است. این محصول نیز به هشت گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای داخلی مجهز بوده و قیمتی حدود ۱,۴۹۹ دلار دارد. هر دو این محصول به درگاه مدرن و سریع USB نوع C مجهز است و شما می‏توانید از آن طریق به واسطه یک شارژر سریع، دستگاه خود را با سرعت بسیار بیشتری شارژ کنید. این دو لپ‌تاپ در حال حاضر روی وب‏سایت‏های آمازون، مایکروسنتر، فرای و B&H قرار گرفته و به فروش می‏رسند.

به روز شدن تبلت‏های گلکسی

برنامه جدید سامسونگ اما به‌روز کردن تبلت‏های سری گلکسی تب S۲ ۸.۰ و S۲ ۹.۷ با نسل سوم است. این دو تبلت جدید در ابعاد ۸ و ۷/ ۹ اینچی طراحی شده‏اند و مشهور به گلکسی تب S۳ ۸.۰ و ۷/ ۹ است. چندی است که گلکسی تب S۳ ۸.۰ با شماره مدل SM-T۷۱۹ و نسخه ۷/ ۹ با شماره مدل SM-T۸۱۳ در وب‏سایت‏های خرده‏فروش شناسایی شده‌اند. اما این تبلت به‏تازگی توسط مرکز استاندارد مخابراتی کشور چین، با شماره مدل SM-T۷۱۹C، تایید شده و مشخصات و تصاویر نسخه ۸ اینچی این سری از تبلت‏های سامسونگ نیز در فضای وب منتشر شده‏اند. گلکسی تب S۳ با مشخصاتی مشابه با نسخه ۲۰۱۵ ارائه می‏شود. گلکسی تب S۳ با ابعاد ۶/ ۱۹۸ در ۸/ ۱۳۴ در ۳/ ۵ میلی‏متر و وزن ۲۷۲ گرم (همچون گلکسی تب S۲ ۸.۰) طراحی شده است. از جمله سایر مشخصات مشابه این دو تبلت می‏توان به صفحه‏نمایش AMOLED با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸، دوربین‏ عقب و جلوی ۸ و ۲ مگاپیکسلی، حافظه سه گیگابایتی RAM، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت (با امکان ارتقا از طریق درگاه میکرو اس‏دی) و باتری ۴۰۰۰ میلی‏آمپری اشاره کرد. در مجموع، به نظر می‏رسد گلکسی تب S۳ ۸.۰ به نسبت نسخه سال قبل خود، آپ‌گرید بزرگی به شمار نمی‏رود و عموما قابلیت‏های نسخه ۲۰۱۵ را شامل شده است.

ارائه دو کامپیوتر All-in-One جدید از اچ پی

در هفته اخیر هم شرکت اچ پی در ارائه نسخه جدیدی از نوت‌بوک‌ها در بازار رقابت پیشی گرفت و دو محصول جدید در این زمینه ارائه کرد. شرکت اچ پی اخیرا از دو کامپیوتر All-in-One سری Pavilion رونمایی کرد که دارای طراحی مهندسی شده و سبک هستند. مدل نخست از حاشیه کناری استاندارد، دو نسخه لمسی با صفحه نمایش Full HD و غیر لمسی با صفحه نمایش Quad HD در دو نسخه ۸/ ۲۳ اینچی و ۲۷ اینچی عرضه خواهد شد. بالطبع قیمت نسخه‏های مختلف این محصول نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. اما مدل دیگر دارای یک صفحه نمایش بدون حاشیه با کیفیت Full HD است که البته این مدل تک نسخه ۸/ ۲۳ اینچی با حاشیه بسیار کم ۴/ ۶ میلی‏متر بوده و از آپشن صفحه لمسی برخوردار نخواهد بود. همچنین تمامی مدل‏ها از دوربین سنجش عمق Intel RealSense برای استفاده از قابلیت ویندوز هلو و بلندگوهای جلویی که توسط B&O PLAY طراحی شده بهره می‏برند که تجربه صدای خروجی بی نظیر را به ارمغان خواهد آورد. All-in-One Pavilion از تراشه نسل ششمی i۷ اینتل استفاده کرده که دارای کارت گرافیک
NVIDIA GT 930A یا پردازنده نسل هفتمی AMD است. حافظه داخلی 16 گیگابایتی، 3 ترابایت هارد HHD یا 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع SSD از دیگر مشخصات این محصول به‌شمار می‏آید. طبق اعلام شرکت سازنده، نسخه 8/ 23 و 27 اینچی All-in-One Pavilion قرار است به ترتیب با قیمت 699 و 999 دلار از تابستان پیش رو و از طریق وب‏سایت HP.com قابل سفارش شوند.