۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۱

  ایجاد شهر ۶۰ هزار نفری دامداران

در ۲۰ کیلومتری مرودشت شهر دامداران تاسیس می‌شود. طرح ایجاد این شهر که ۶۰ هزار نفر از دامداران و خانواده‌های آنها و افرادی که در رشته‌های مختلف و صنایع متنوع وابسته به دامداران در آن زندگی خواهند کرد، آماده می‌شود.

برای اسکان جمعیت فوق وزارت کشاورزی و منابع طبیعی در این منطقه، یک‌هزار خانه با باغچه‌های هزار متری بنا خواهد کرد.

این طرح یکی از طرح‌های فرعی و تکمیلی مجتمع گوشت منطقه فارس است. اقدام دیگر وزارت کشاورزی خرید و تامین دام موردنیاز مجتمع گوشت است و به این منظور در مسیر حرکت عشایر، ایستگاه‌های خرید دام تاسیس خواهد شد.

ایستگاه‌های خرید دام براساس طرحی که تهیه شده حدود ۱۰۰ هکتار وسعت خواهد داشت و کل اراضی موردنیاز طرح نیز ۳۵۰هکتار است. به همین علت جمعا ۴۵۰هکتار اراضی زیر سد کوروش کبیر برای ایجاد این مجتمع اختصاص داده خواهد شد. ایستگاه‌های خرید دام مجهز به سیستم مخابرات از راه دور و بی‌سیم و وسایل ارتباطی دیگر بوده و تعداد آن در مرحله اول ۲۰ واحد خواهد بود.

در مجتمع گوشت منطقه فارس یک مرکز پرواربندی برای ۱۰۰‌هزار دام به‌وجود می‌آید و ظرفیت کشتارگاه احداثی برای ۸ساعت کار چهار هزار گوسفند و بز و ۴۰۰ گوساله است که در سردخانه سه هزار تنی آن به صورت لاشه نگهداری می‌شود.

در کنار کشتارگاه یک واحد پشم‌شویی با ظرفیت شست‌وشوی ۸ تن پشم و آماده کردن چهار هزار سالامبور پوست در روز احداث می‌شود.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۱

  اختصاص ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی

در سال‌جاری مبلغ ۳۱۰ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی و جاری در سطح کشور اختصاص یافته است. برادر مشایعی، مدیرکل خزانه‌داری کل کشور در مورد منابع درآمد کشور گفت: از بودجه کل سال‌جاری کشور مبلغی بالغ‌بر ۲۹۷ میلیارد تومان آن از درآمدهای عمومی و سایر منابع و بقیه از درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی تامین اعتبار شده است.

وی در مورد اثرات جنگ تحمیلی بر اقتصاد کشور گفت: با وجود کمک‌های پنهان و آشکار کشورهای مرتجع منطقه به رژیم مزدور عراق، ما با صرفه‌جویی‌در بودجه جاری مملکت، بودجه جنگ را افزایش دادیم.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۱

  ایران بزرگ‌ترین شریک تجاری د‌بی شد

p26-01

اتاق بازرگانی و صنایع دبی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در سه ماه اول سال‌جاری میلادی بزرگ‌ترین شریک تجاری امیرنشین د‌بی بوده است. «عتیق جمعه» مدیر بخش هماهنگی تجاری اتاق بازرگانی و صنایع دبی گفت: ایران با جذب 26‌درصدی حجم‌کل صادرات د‌بی و با افزایش 12 درصدی نسبت به سال قبل اولین شریک تجاری این امیرنشین بود. میزان جذب صادرات و صادرات مجدد ایران از دبی در سه ماه اول امسال 4/ 728 میلیون دلار است که این میزان در مدت مشابه در سال قبل 679 میلیون دلار بوده است. حجم‌کل صادرات و صا‌درات مجدد امیرنشین دبی در این مدت به حدود 2.803 میلیارد دلار رسید.

  صادرات فرآورده‌های پتروشیمی از 4میلیون تن گذشت

شرکت ملی بازرگانی پتروشیمی سال گذشته چهار میلیون و یازده هزار تن فرآورده‌های پتروشیمی به ارزش 794میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر کرد که از لحاظ وزنی 3 درصد بیش از برنامه تعیین شده بود. مهندس محمد احتیاطی، مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی افزود: شرکت‌ملی صنایع پتروشیمی امسال محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد و سال آینده نیز یک واحد دیگر به مرحله تولید می‌رسد که بخشی از این محصولات به خارج صادر خواهد شد.

12 اردیبهشت 1391

  مصوبه واردات 24 میلیارد دلاری برای تامین کالاهای اساسی

هیات دولت در نشست اخیر کارگروه تنظیم بازار به تخصیص 24 میلیارد دلار برای واردات 20 قلم کالای اساسی رای مثبت داد تا به گفته مسوولان وزارت صمت نه‌تنها مواد اولیه برای کارخانه‌ها تامین شود، بلکه تا پایان سال، دغدغه‌ای برای تامین 20 قلم کالای اساسی وجود نداشته باشد.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید: کارگروه تنظیم بازار در «اقدامی بزرگ» بیش از 24 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی به کشور اختصاص داده است که این امر نه‌تنها موجب کوتاه‌شدن دست سوء‌استفاده‌کنندگان از بازار در شرایط گرانی‌های اخیر می‌شود، بلکه از امروز تا پایان سال هیچ دغدغه‌ای برای تامین کالاهای اساسی در کشور وجود نخواهد داشت. این کالاهای اساسی وارداتی شامل 20 قلم محصول از جمله گندم، گوشت‌قرمز و مرغ، برنج، روغن، شکر، نهاده‌های دامی و کشاورزی شامل کنجاله، سویا، دانه‌های روغنی، جو و ذرت، کود، سم و بذر و همچنین دارو و واکسن است.