دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر با اعلام خبر تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی طی سال جاری در این بندر، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی با ارائه گزارشی از عملکرد هفت ماه سال جاری اداره بنادر شهید باهنر گفت: طی این مدت، جابه‌جایی ۹۵۷ هزار و ۹۷۷ تن کالای غیرنفتی و ۲۶۲ هزار و ۱۹۵تن کالای نفتی به انجام رسید که به ترتیب ۵ و ۱۰ درصد افزایش در این فعالیت‌ها به ثبت رسید.

وی افزود: در این مدت، ۳۲ هزار و ۴۴۱ تن کالای غیرنفتی به این بندر وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد کاهش داشته است. به گفته محسنی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین‌آلات راهداری عمده کالاهای وارداتی به این گمرک است.

مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر خاطرنشان کرد: در این مدت، ۷۹۳ هزار و ۷۹۰ تن کالاهای غیرنفتی و ۶۷ هزار و ۱۰۲ تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که در بخش کالاهای غیرنفتی ۱۹ درصد و کالاهای نفتی ۹۷ درصد افزایش داشته است. این مقام مسوول افزود: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتئینی، آهن آلات و مصالح ساختمانی از کالاهای صادراتی است که به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند صادر شد.

محسنی گفت: از ابتدای سال جاری، ۲۵۸ TEU کانتینر یخچالی به امارات متحده عربی صادر شده است. وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۷۱ هزار و ۸۵۷ تن نیز کالای غیرنفتی از این بندر ترانزیت شد که عمده آنها خودرو سبک بود. مدیر اداره بنادر و دریانوری شهید باهنر مجموع مسافران جابه‌جا شده از طریق بنادر شهید باهنر و شهید حقانی را یک‌میلیون و ۵۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت، ۲۲ هزار مسافر از طریق مسیرهای دریایی به بنادر کشورهای حوزه خلیج‌فارس جابه‌جا شدند.