دنیای اقتصاد، مشهد، فاطمه رافع: معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد از شناسایی ۳ هزار هکتار بافت فرسوده در حاشیه شهر خبر داد و گفت: با شناسایی و ثبت این‎ میزان، مساحت بافت‎های فرسوده مشهد در مجموع به ۵هزار هکتار خواهد رسید.

محمدرضا حسین‎نژاد با اشاره به اینکه بخشی از بافت‎های فرسوده شهر در کمیسیون ماده پنج تصویب شده و ملاک عمل شهرداری است که این بخش در مشهد مساحت ۲۲۹۲ هکتار را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: نگرانی ما از سکونتگاه‎های غیررسمی است که اخیرا به محدوده شهر اضافه شده؛ این سکونتگاه‎ها شاخصه‌های بافت‏های فرسوده را دارند با این تفاوت که فاقد سند هستند و اگر سند داشته باشند می‎توانند در کمیسیون ماده پنج به عنوان بافت فرسوده ثبت شوند.

وی با بیان اینکه با ثبت این سکونتگاه‎ها مساحت ۳هزار هکتاری به بافت‎های فرسوده شهر اضافه می‎شود و در مجموع بافت‎های فرسوده مشهد به ۵هزار هکتار خواهد رسید، خاطرنشان کرد: این ۳هزار هکتار از شهرک امام علی(ع) تا شهرک شهید رجایی گسترده و در مناطق دو، سه و شش شهرداری واقع شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار گفت: مساحت مشهد ۳۰هزار هکتار است که یک‌ششم مساحت شهر را بافت‎های فرسوده تشکیل می‎دهند که رقم تکان‎دهنده‎ای است و امیدواریم با کمک مسوولان برنامه‎ریزی‎های دقیقی برای احیای این بافت‏ها صورت گیرد.