برنامه دخانیات برای اشتغال مرزنشینان

دنیای اقتصاد، سنندج: مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با استاندار کردستان دیدار کرد.

زاهدی، استاندار کردستان در این دیدار اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان و نیروی انسانی با سواد و دارای انگیزه برای فعالیت و تولید در کردستان و همچنین استفاده از امکانات و زیرساخت‌های شرکت دخانیات در این استان می‌توان زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در منطقه را با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و استفاده از بسترهای پیش‌رو برای تولید و صادرات به کشورهای همسایه فراهم کرد.

مدیرعامل شرکت دخانیات ایران نیز گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های مناسب در استان، این شرکت آمادگی دارد با سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و توانمند برای همکاری و فعالیت مشارکتی مذاکره، همکاری و حمایت کند.

برخوردار افزود: شرکت دخانیات ایران تولید محصولات با کیفیت و استاندارد همچنین تولید سیگار با قطران و نیکوتین را در دستور کار دارد.وی در ادامه دلیل افتتاح نشدن کارخانه سقز این شرکت را نبود اعتبارات لازم اعلام کرد.

وی افزود: شرکت دخانیات ایران برای حمایت از مرزنشینان، اشتغال پایدار و فراهم کردن درآمد مناسب برای کشاورزان منطقه گام‌های موثری برداشته و برنامه‌های حمایتی برای آینده در نظر دارد.این شرکت تاکنون برای ۳۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و برای ۵۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم ایجاد اشتغال کرده است.