توسعه قطار شهری تبریز تا شهر جدید سهند

دنیای اقتصاد، تبریز، رعنا نیک‌رفتار: مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، قرار است خط متروی تبریز از این شهر به سردرود ادامه پیدا کند و سپس از طریق سردرود به شهر جدید سهند نیز برسد.

محمدصادق پشمینه‌آذر گفت: اکنون تنها بخشی از خط اول متروی تبریز به طول ۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و خط دوم نیز از منطقه قراملک تا میدان شهید فهمیده و میدان بسیج به طول ۲۰ کیلومتر در حال اجرا است.

وی گفت: خط سوم متروی تبریز هم از محل فرودگاه بین‌المللی تبریز تا محل ترمینال مرکزی این شهر است که پیش‌بینی می‌شود پر مسافرترین مسیر باشد.

پشمینه‌آذر ادامه داد: خط چهارم متروی تبریز هم از میدان آذربایجان شروع و با عبور از وسط شهر به خطوط دیگر اتصال می‌یابد که مطالعات این خط نیز در حال نهایی شدن است.

از سوی دیگر علاوه‌بر ۴ خط یاد شده یک خط فرعی نیز در نظر گرفته شده که این خط از تبریز به سردرود و از آن به شهر جدید سهند کشیده خواهد شد.

وی افزود: فاز دوم خط اول متروی تبریز به طول ۴ کیلومتر تا ایستگاه ۱۱ میدان ساعت تبریز نیمه اول سال آینده و فاز سوم آن به طول ۷ کیلومتر در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد.