دنیای اقتصاد، اصفهان: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: ۷۵ درصد از سرمایه‌های تعاونی‌های استان آورده سرمایه‌گذاران است و باقیمانده از محل تسهیلات بانکی‌ تامین شده است.

غلامعلی قادری با بیان اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری طرح‌های تعاونی، اصفهان پس از تهران رتبه دوم را دارد، اضافه کرد: با افتتاح ۷۶ طرح تعاونی اصفهان که در بخش‌های مسکن، عمران، خدمات، کشاورزی و صنعتی است، اصفهان رتبه دوم را در زمینه طرح‌های تعاونی به خود اختصاص می‌دهد. وی در ادامه با اشاره به اینکه دهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر را در حالی آغاز کردیم که ترویج فرهنگ تعاون و تعاون گری، تسری الگوهای تعاون به الگوهای دیگر و ارائه چشم‌انداز برای برنامه‌های آینده با استفاده از نظرات خود تعاون‌گران را مدنظر داریم.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۸ تعاونی در مهلت مقرر برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: با برگزاری جلسات متعدد داوری در نهایت ۷ تعاونی برتر انتخاب شدند و ۲ تعاونی‌ همراه با بانک توسعه تعاون و اتاق تعاون استان در سطح ملی تجلیل خواهند شد. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: تعاونی‌های موردنظر به‌منظور شرکت در این جشنواره در زمینه‌های اقتصادی و مالی، توسعه منطقه ای، صادرات و ارزآوری، توانمندسازی و رفاه اجتماعی و کارآفرینی و اشتغال ثبت نام کرده بودند. وی گفت: در پنج سال گذشته، اصفهان در افتتاح طرح‌ها رتبه نخست یا دوم کشور را داشته است.

قادری افزود: در سال جاری ۳۳ درصد از اشتغال ایجاد شده توسط بخش تعاون در استان اصفهان بوده است و در این زمینه جایگاه نخست کشور را داریم.