کارنامه دولت یازدهم در شهرستان ری

دنیای اقتصاد، شهر ری، روح‌الله حسین‌زاده: معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری مهم‌ترین اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان را تشریح کرد.

هدایت‌الله جمالی‌پور در نشستی خبری که در فرمانداری شهر ری برگزار شد، به دریافت ۱۹۷میلیارد تومان اعتبار از محل دریافت عوارض آلایندگی و اختصاص آن به زیرساخت‌های شهرستان ری اشاره کرد و گفت: ری از ظرفیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف صنعتی، اقتصادی و عمرانی برخوردار است و لازم است توجه بیشتری به این ظرفیت‌ها شود. وی افزود: در سال ۹۴ و قبل از آن گام‌های مناسبی در حوزه عمران و آبادانی شهری و روستایی به ویژه در بخش‌های آب شرب، آب کشاورزی، بهداشت و درمان و راه روستایی برداشته شده است.

وی افزود: در پایان سال ۹۳ آب شرب شهرهای ری، قیامدشت، خاور شهر و تعدادی از روستاهای با جمعیت بالای ۱۵ هزار نفر به آب انتقالی از سد ماملو به تهران متصل شد و اکنون آب شرب بخشی از شهرستان ری از کیفیت مطلوبی برخوردار شده است.

جمالی‌پور افزود: در تلاشیم در سال جاری با حمایت دولت مشکل آب شرب بقیه شهرها همچون کهریزک، حسن آباد و باقر شهر نیز حل شود. وی گفت: در مورد باقرشهر نیز با پیگیری‌های انجام شده قرار است تا پایان، مهر آب شرب باقرشهر به آب شهری تهران و ری از مسیر لوله ای که آب را به پالایشگاه منتقل می‌کند متصل شود.

معاون استاندار تهران به اقدامات بخش راه و شهرسازی هم اشاره کرد و گفت: با توافقی که با اداره کل راه و شهر‌سازی استان انجام گرفته مقرر شده است راه‌های روستایی شهرستان تا پایان سال روکش آسفالت شود. ۵۰ درصد اعتبار این طرح توسط فرمانداری و باقی‌مانده توسط اداره کل راه و شهر‌سازی تامین می‌شود. وی اقدامات بهداشتی صورت گرفته را نیز بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به منظور رفع مشکلات درمانی در این منطقه تجهیز دو بیمارستان هفت تیر و فیروزآبادی و استقرار تجهیزات پزشکی همچون سیتی اسکن در این دو بیمارستان در دستور کار است.

معاون استاندار تهران در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از ۸۱ طرح با اعتبار ۱۴۸ میلیارد تومان در یکسال گذشته در شهرها و بخش‌های شهرستان ری خاطرنشان کرد: در مجموع سال ۹۳ و نیمه اول سال جاری با اقدامات عمرانی، فرهنگی و درمانی که در شهرستان انجام شده سال‌های بسیار خوب و موفقی برای شهرستان بوده است.

وی همچنین از تکمیل و واگذاری طرح‌های مسکن مهر شهرستان تا پایان سال جاری به متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: تنها یک طرح از مسکن مهر در شهرستان باقی مانده که در صورت تامین اعتبارات مالی از سوی متقاضیان این طرح نیز به زودی تحویل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ری در پایان از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در این شهرستان استقبال کرد و افزود: ساخت واحدهای تولیدی و گردشگری با توجه به بافت طبیعی شهرستان، شرایط امنی را برای سرمایه‌گذاری در این منطقه فراهم کرده است.