دنیای اقتصاد، ایلام، فریبا سبزمرادی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار ایلام از اعلام آمادگی یک شرکت بزرگ نفتی روسیه برای سرمایه‌گذاری در اجرای چهار طرح نفت و پتروشیمی این استان خبر داد.

حشمت‌الله عسگری گفت: این چهار طرح شامل حفاری و برداشت نفت از میدان نفتی چنگوله مهران، ساخت پالایشگاه نفت در مجاورت میدان‌های نفتی آذر و چنگوله مهران، ایجاد پالایشگاه نفت دهلران و ایجاد مجتمع پتروشیمی دهلران است.

وی حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز این چهار طرح را هفت‌میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: مطالعات لازم برای اجرای این طرح‌ها انجام شده و زیرساخت‌های مورد نیاز ازجمله زمین، آب و برق با کمترین هزینه فراهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار ایلام با بیان اینکه تفاهم‌نامه کلی نیز با این شرکت منعقد شده است، گفت: پیرو این تفاهم‌نامه نشست‌هایی درخصوص مباحث فنی و بررسی جزئیات برگزار می‌شود.

عسگری افزود: متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی به این استان مراجعه کرده‌اند از این رو این شرکت روسی باید در کمترین زمان ممکن اسناد هویتی و توان فنی خود را به وزارت نفت ارائه کند. وی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه این شرکت روسی با استانداری ایلام ضروری است اما کافی نیست و باید اسناد و مدارک لازم از سوی این شرکت به وزارت نفت ایران ارائه شود.

وی اظهار کرد: در صورت تایید وزارت نفت مطالعات انجام شده در اختیار این شرکت قرار گرفته و عملیات اجرایی طرح‌ها آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: به همین منظور نشست سه جانبه‌ای با حضور مسوولان وزارت نفت، استانداری ایلام و نمایندگان شرکت نفتی روسیه برگزار خواهد شد.