دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: کلیات طرح جامع شهر قزوین پس از بررسی موارد بحث‌برانگیز آن در سومین مرحله جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به تصویب رسید.

حامد مانی‌فر، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر ضمن ارائه توضیح در خصوص نکات برجسته طرح و موارد خاص آن بر ضرورت تصمیم‌گیری در این خصوص تاکید کرد و افزود: موقعیت مکانی شهر و قرار گرفتن در مسیر شریان‌های اصلی کشور، شهرهای صنعتی، تعداد دانشجویان و جمعیت شهر و همچنین نزدیکی به پایتخت، قزوین را در مسیر رشد و توسعه روزافزون قرار داده و عدم تصویب طرح جامع شهر مشکلات و موانع جبران‌ناپذیر به بار خواهد آورد.

اسماعیلی، مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل نیز جزئیات مطرح شده در این جلسه را عنوان کرد و درباره توسعه شهر قزوین در شمال آزادراه گفت: با توجه به درخواست مطرح شده و دیدگاه اداره کل راه و شهرسازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری توسعه شهر قزوین در شمال اتوبان با محوریت طرح‌های کلان، خدمات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را مورد تایید قرار داد.

وی با اشاره به پابرجا بودن مصوبه پیشین در خصوص خیابان شهید انصاری شرقی نیز خاطرنشان کرد: وجود مسیر سواره‌رو در حد شریان محلی در این خیابان به تایید شورا رسیده است و مقرر شد طرح ویژه کارشناسی شده و آینده‌نگرانه‌ای که پس از اجرا بر ارزش و کارآیی بافت موجود افزوده و جایگاه تاریخی و گردشگری خیابان شهید انصاری را احیا کند، توسط شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی ایران با همکاری استان در قالب مسابقه تهیه شود.

این مسوول افزود: مراحل تصویب این طرح در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح شده و در صورت مغایرت با سایر حوزه‌ها از جمله میراث فرهنگی، موضوع به کمیته فنی شماره ۳ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارجاع خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص بلوار آیت‌الله خامنه‌ای نیز گفت: مقرر شد برنامه‌ای در قالب طراحی شهری مصوب برای این بلوار تهیه و در قالب طرح تفصیلی مطرح شود.