دنیای اقتصاد، ارومیه، بهاره پورعلی: معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: در صورت تخصیص اعتبار ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی پروژه خط آهن آذربایجان غربی، خط ریلی ارومیه سال آتی به خط آهن سراسری متصل می‌شود. سیدمسعود نصر آزادانی در دیداری که با معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی در استانداری این استان داشت اظهار کرد: چنانچه بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه خط آهن آذربایجان غربی تا شهرستان نقده به‌طور کامل اختصاص یابد تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: عملیات زیرسازی خط آهن نقده تا ارومیه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است و می‌توان گفت که بخش عمده‌ای از این پروژه انجام شده و در صورتی که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن تخصیص یابد شهر ارومیه نیز در عرض یک سال به خط آهن سراسری متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تصریح کرد: برای تکمیل پروژه خط آهن تا نقده ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تاکنون ۱۵ درصد آن تخصیص یافته است.

نصر آزادانی گفت: چنانچه مسوولان استانی همکاری‌های لازم را به عمل آورند موانع و مشکلات اجرای پروژه رفع شده و در مدت کوتاهی شاهد بهره‌برداری از این پروژه مهم می‌شویم.