دنیای‌اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر همدان از کنترل ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دوربین‌های مرکز کنترل ترافیک شهرداری همدان خبر داد. کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط‌زیست شورا با بیان این مطلب افزود: با توجه به وجود دوربین‌های کنترل ترافیک و افزایش تدریجی آنها با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با استفاده از ظرفیت دوربین‌ها جابه‌جایی مصالح ساختمانی توسط کامیون‌ها و اقدامات مربوط به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در نقاط مختلف شهر کنترل و به ماموران گشت مربوطه گزارش داده می‌شود.

گردان اضافه کرد: به این منظور در مرکز کنترل و ترافیک شهرداری نیرویی برای کنترل و نظارت از طریق دستگاه مانیتورینگ استقرار یافته و موارد را به ماموران گشت کنترل و نظارت گزارش می‌دهد. وی کنترل ساخت‌وسازهای غیرمجاز از طریق مرکز کنترل ترافیک را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: شورا و شهرداری درصدد افزایش تعداد دوربین‌های این مرکز در نقاط مختلف شهر هستند. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در امر کنترل و نظارت فیلم تخلفات احتمالی برای ارائه به مقامات قضایی ضبط و تهیه می‌شود.

کامران گردان بر ارائه برنامه جدید درخصوص نحوه ضبط و نگهداری لوازم ضبط‌شده تاکید کرد و افزود: اداره کنترل و نظارت شهرداری نیاز به تامین نیروی انسانی بیشتری دارد.

گردان آموزش کارکنان اداره کنترل و نظارت و چگونگی برخورد با متخلفان احتمالی را ضروری برشمرد و یادآور شد: لازم است در این زمینه سازمان‌ها و مناطق چهارگانه شهرداری نیز همکاری بیشتری با این اداره داشته باشند.