دنیای اقتصاد، تبریز، علی نیک رفتار: به ابتکار مهندس تقی زاده بنیانگذار شرکت آمیکو و برای اولین بار در کشور به‌منظور جذب دانشجویان جوان بیکار و کسب مهارت کار همراه درآمدزایی نخستین دانشگاه تکنولوژی آمیکو با هدف مهارت آموزی و نه مدرک گرایی در مرکز شرکت برند برتر آمیکو، تولیدکننده کامیون‌های سبک و سنگین آمیکو در ایران در محوطه وسیع باغی منطقه آزاد ارس تاسیس و شروع به‌کار کرد. این دانشگاه از تیرماه سالجاری در ۶ رشته کاردانی و کارشناسی ۳۰۰ دانشجو پذیرش می‌کند و از اول مهرماه ۹۳ تحصیل در آن شروع خواهد شد.

پروفسور داوود فدایی، مشاور عالی رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی آمیکو و اولین رئیس دانشگاه تکنولوژی آمیکو جلفا گفت: دانشگاه تکنولوژی آمیکو همراستا با آهنگ جهانی آموزشی با هدف نهایی تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی کارآفرین و نوآور، آموزش‌های مهارتی و نه مدرک گرایی صرف را مدنظر قرار داده و در ادامه در نظر دارد ساختار نوین در تربیت افرادی خلاق و نوآور و صاحب دانش روز جهانی با قدرت درک بالا در حیطه فعالیت خود ایجاد کند. وی گفت: در تعامل با دانشگاه‌های فنی کشور کار دانشگاه تکنولوژی آمیکو به‌صورت ۷۵ درصد کارهای عملی و ۲۵ درصد به‌صورت تئوری خواهد بود. همچنین سعی شده است دانشجویان دانشگاه همزمان با تحصیل علم در کارخانه آمیکو نیز به آموزش فنی و کار اشتغال داشته و با کسب درآمد هزینه دانشگاهی خود را نیز تامین کنند.

پروفسور فدایی تصریح کرد: ساختار دانشگاه تکنولوژی آمیکو بر پایه تجربیات مراکز مشابه در کشور آلمان بامحوریت صنعت خودرو و در حال پی ریزی بوده و سرمایه‌گذاری در منابع انسانی آن هم با هدف ارتقای نگرش‌ها و دانش مورد نیاز بازار کار در این حوزه را مدنظر قرارداده است.