دنیای اقتصاد، همدان، شهناز محمدی: رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان گفت: استاندار همدان مسائل و مشکلات صنعت را درک و به راه‌حل‌های برطرف کردن این مشکلات به‌خوبی واقف است. حسین میرابیان در حاشیه دیدار معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از یک واحد تولیدی استان افزود: اقدامات بسیار خوبی برای تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه واحدهای تولیدی به بانک‌های عامل ازطریق ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۹۲ صورت گرفته است. وی افزود: واحدهای بدهکار پنج درصد از بدهی خود را پرداختند و ۹۵ درصد آن توسط بانک تقسیط و واحدهای تولیدی از لیست سیاه بانک‌ها برای دریافت سرمایه در گردش خارج شدند که این راهکار گره‌گشای بخش صنعت استان است. رئیس خانه صنعت و معدن استان همدان ادامه داد: مشکلات واحدهای تولیدی به‌طور مستمر در استانداری همدان پیگیری می‌شود و مصوبات کارگروه‌های مختلف مرتبط با صنعت در حال انجام است. وی با تاکید بر اینکه دغدغه خانه‌های صنعت، رساندن مشکلات به گوش مسوولان است، گفت: قوانین موجود در بخش صنعت در سال ۹۳ آینده بسیار خوبی را برای این حوزه ترسیم می‌کند و امیدواریم شاهد روان‌تر چرخیدن چرخ صنعت باشیم. میرابیان با مثبت ارزیابی کردن سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تویسرکان، تصریح کرد: با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات واحدهای تولیدی در تویسرکان بررسی و تصمیمات لازم برای برطرف کردن موانع تولید اتخاذ شد. وی درباره این واحد تولیدی که از آن بازدید انجام شد، نیز گفت: شرکت بریس یکی از بهترین واحدهای تولیدی در حوزه تولید خطوط راه‌آهن شهری و بین شهری است که توانسته در کشور منشأ تحولات بزرگی شود.

رئیس خانه صنعت و معدن همدان ادامه داد: این شرکت اکنون قابلیت تولید تراورس‌هایی با قابلیت پشتیبانی خطوط ریلی سریع‌السیر با سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و خطوط ریلی با ظرفیت بار محوری ۳۰ تن را پیدا کرده است.

وی پروژه قطار شهری کرج - هشتگرد، قطار شهری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، قطار شهری حرم مطهر - شهر جدید پرند، پروژه قطار شهری تهران- ورامین- پیشوا، پروژه راه‌آهن ملایر و کرمانشاه را ازجمله کارهای انجام‌شده توسط این کارخانه اعلام کرد.