دنیای اقتصاد - تبریز - علی نیک رفتار: پتروشیمی تبریز با حضور سبز خود در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست تهران، عملکرد خود را به منظور ترویج تولید پاک به نمایش گذاشت.
در این نمایشگاه که با شرکت ۱۸۰ سازمان و ارگان زیست محیطی، صنایع مختلف، شهرداری‌ها، نهادهای مردمی و شرکت‌های ارائه‌کننده تجهیزات پایش زیست محیطی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، پتروشیمی تبریز به عنوان نخستین ثمره انقلاب اسلامی، نگین صنایع خطه شمال غرب کشور و بزرگ‌ترین شرکت این منطقه از نظر حجم کسب‌وکار، نتایج دستاوردهای خود را در جهت دستیابی علمی- عملی به آرمان آلودگی صفر در محیط‌زیست به نمایش گذاشت.
مهندس صدری، مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: از امتیازهای بارز مجتمع ۴۰۰ هکتاری پتروشیمی تبریز می‌توان به اختصاص یکصد هکتار آن به فضای سبز و جنگل‌کاری اشاره کرد. در طراحی این مجتمع برای پیشگیری از آلودگی منطقه، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار توجه ویژه‌ای به عمل آمده که بهره‌گیری از گاز طبیعی به عنوان سوخت اصلی و استفاده مجدد از پساب تصفیه شده در داخل مجتمع از سیاست‌های کلان مدیریتی شرکت پتروشیمی تبریز است.
استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی (ISO ۱۴۰۰۱) و تبدیل آن در سال ۱۳۸۴ از ویرایش ۱۹۹۶ به ۲۰۰۴ برای نخستین بار در سطح صنایع پتروشیمی، استمرار سیاست حفاظت‌های زیست محیطی این شرکت را در قالب فرآیند مدیریت‌های زیست‌محیطی نشان می‌دهد.
مدیریت در پسماندهای قابل فروش یا قابل بازیابی، دفن یا قابل سوزاندن، همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی از دیگر سرمایه‌گذاری‌های پتروشیمی تبریز برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های زیست محیطی در این منطقه از کشور است.