دنیای اقتصاد - رشت: فرماندار بندر مرزی آستارا از در نظر گرفته شدن 82 میلیارد و 426 میلیون ریال به 234 پروژه عمرانی شهرستان خبر داد.

دکتر کیوان اسدپور در جلسه شورای اداری شهرستان آستارا با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبارات، ۵۱ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای ۱۶۵ پروژه است.
وی اضافه کرد: از محل دو درصد اعتبارات نفت و گاز، یک میلیارد و ۹۶۵ میلیون ریال به ۷ پروژه و برای کمک به بازسازی ۵۱ مسجد سطح شهرستان، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
اسدپور در ادامه از اختصاص ۲۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از محل طرح‌های حوادث سخن گفت و توضیح داد: این مبلغ به ۱۱ طرح شهرستان تعلق دارد.
وی همه اعتبارات یاد شده را استانی عنوان و بیان کرد: از مبلغ فوق ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی و دیوار بتنی رودخانه مرزی، ۴ میلیارد ریال برای مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد، ۵ میلیارد ریال برای اجرای عملیات احداث مرکز آموزش هتلداری فنی و حرفه‌ای، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای زیر ساخت‌های شهرک صنعتی و ۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح‌های روستایی است.
فرماندار آستارا میزان اعتبارات استانی سال ۱۳۹۱ را ۵۶ میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: این میزان اعتبار در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته است.