دنیای اقتصاد - تبریز - سیما نیک رفتار: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با بیان اینکه سالانه بیش از هشت درصد گاز طبیعی در آذربایجان شرقی مصرف می‌شود، گفت: روزانه بیش از 14 میلیون متر مکعب گاز در مناطق مختلف شهری و روستایی این ناحیه توزیع می‌شود که بیشترین این میزان گاز مربوط به نیمه دوم سال و در حوزه مسکن و اماکن خدماتی و اداری است.
مهندس ولی الله دینی با عنوان اینکه استان بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد، خاطرنشان کرد: از این حیث مقام چهارم کشوری به این استان اختصاص دارد.
دینی افزود: شرکت گاز استان ۱۳۲ طرح مختلف در حوزه گازرسانی و توسعه شبکه‌های توزیع آن در مناطق مختلف شهری و روستایی در حال اجرا دارد که برای این منظور ۲۱۰ میلیارد تومان هزینه تعریف شده و تا امروز حدود ۵۰ درصد آن تخصیص و جذب شده است.
وی افزود: همچنین تعداد ۱۰ طرح با پیش‌بینی اعتبار ۶۵ میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه تاسیسات گازرسانی استان در حال اجرا داریم.
وی از اجرای ۲۴۸ پروژه گاز‌رسانی در مناطق روستایی هم خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۶ درصد خانوارهای روستایی و نیز صد درصد خانوارهای شهری استان تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.
دینی از اقدام شرکت گاز برای گاز‌رسانی به ۱۰ واحد بزرگ صنعتی استان هم اطلاع رسانی کرد که با صرف اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.
وی گفت: برای تامین گاز مورد نیاز تعداد ۲۸۹ واحد صنعتی دیگر استان هم اقدام به انعقاد قرارداد کرده‌ایم.