دنیای اقتصاد - اهواز - عباس سیدجلالی: استاندار خوزستان با تاکید بر افزایش محصولات کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان در بخش توسعه کانال‌های زهکشی و آبیاری زمین‌های کشاورزی رشد قابل توجهی داشته است.
سید‌جعفر حجازی اظهار کرد: مصرف بهینه آب و بالا رفتن بهره‌وری محصولات کشاورزی از جمله دلایل افزایش راندمان تولید در استان است.
وی افزود: استان خوزستان ۲۵ درصد از صادرات محصولات کشاورزی کل کشور را داراست و این مساله باعث افزایش انگیزه کشاورزان شده است.
حجازی تصریح کرد: در سال‌های گذشته در روستاهای حاشیه شهر اهواز تنها یک دوره کاشت بر روی زمین‌های زراعی انجام می‌گرفت و در فصل تابستان از کاشت دوباره محصولات خبری نبود، در حالی که در سال‌های اخیر در برخی موارد تا سه دوره کاشت محصول کشاورزی در یک سال هم مشاهده شده است.
استاندار خوزستان با بیان اینکه، مدیریت خوبی بر بخش تولیدات محصولات کشاورزی صورت گرفته، عنوان کرد: در صورتی که طرح‌های نیمه تمام در سال جاری تکمیل شوند میزان تولیدات محصولات کشاورزی به یک و نیم میلیون تن خواهد رسید.
وی تصریح کرد: انجام طرح توافقی خرید خرما در استان باعث بالا رفتن انگیزه کشاورزان شده است.
حجازی با بیان اینکه کشاورزی استان به سمت اقتصادی شدن پیش می‌رود، گفت: البته در حال حاضر با مشکلاتی در این بخش مواجه هستیم و در وضعیت ایده‌آلی
قرار نداریم.