دنیای اقتصاد - مشهد - فاطمه رمارم: نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای پروژه‌های شهری با جذب سرمایه‌گذار خصوصی امکان‌پذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان اینکه پایتخت معنوی ایران پتانسیل‌های خوبی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی دارد، افزود: برخی از افراد به دلیل فضای معنوی که در مشهد وجود دارد تمایل دارند تا در این شهر اقدام به سرمایه‌گذاری کنند، از این رو می‌توانیم با اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب بسترهای لازم برای جذب این افراد را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: براساس آمارهای اعلام شده میزان ورود زائران به مشهد در سال جاری افزایش یافته است، این مساله‌ نشان می‌دهد که خدمات‌دهی به این زائران نیازمند تداوم اجرای پروژه‌های شهری در مشهد است.
وی ادامه داد: برای تحقق این مهم بودجه دولتی و شهرداری به تنهایی جوابگو نیست از این‌رو باید برای تسریع در اجرای پروژه‌های شهری شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در پایتخت معنوی ایران را فراهم کنیم.
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های خارجی برای اجرای پروژه‌های شهرداری‌ها از روش‌های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون یکی از رویکردهای اصلی در حوزه‌های مدیریت شهری در کشور، کم کردن وابستگی به کمک‌های دولتی و عوارض و حرکت به سمت شناسایی درآمدهای پایدار و روش‌ها و ابزارهای جدید تامین منابع مالی در مدیریت شهری نظیر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و انتشار اوراق مشارکت است.
پژمانفر ادامه داد: برای تحقق این مهم باید مراکزی باشند تا به سرمایه‌گذارها فرصت‌های سرمایه‌گذاری را معرفی کنند بر این اساس می‌توان راه‌‌اندازی معاونت اقتصادی مشهد را گامی در راستای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این شهر ارزیابی کرد.