دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه- الهام اکبری: سرپرست آبفای کرمانشاه گفت: 30 کیلومتر شبکه آب فرسوده از مدار خارج شده که تا پایان سال جاری به 50 کیلومتر خواهد رسید.'
مهندس رضا کرانی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ۲۷ شهر خدمات آب و فاضلاب ارائه می‌دهد و دو سوم مشترکان در مرکز استان حضور دارند.
وی با بیان اینکه حدود ۱۱۵ میلیون مترمکعب میزان تولید سالانه آب در کرمانشاه است، گفت: ۲۳۰ حلقه چاه، ۲۴ قنات و سراب و دو سد منابع تامین آب استان کرمانشاه هستند. سرپرست آب و فاضلاب استان کرمانشاه به کاهش ۱۱درصدی بارندگی‌ها و خشکسالی در استان اشاره کرد و ادامه داد: آب منطقه‌ای استان با تامین آب دو هزار و ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه از سد گاوشان توافق کرد و این امر مستلزم مخزن ۸۰ هزار مترمکعبی است. وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهید نظری هم اکنون ظرفیت تصفیه ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه از آب سد گاوشان را دارد. کرانی گفت: اگر اعتبارات تکمیل تصفیه‌خانه آب شهید نظری تامین شود، مشکل کم آبی استان حل خواهد شد. وی در ادامه به اقداماتی به منظور حل مشکلات آب اشاره کرد و افزود: از سال ۹۱ تاکنون ۵۲۰ کیلومتر نشت یابی در استان صورت گرفته که از هدررفت ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه جلوگیری می‌شود و معادل آب چهار حلقه چاه است. وی گفت: همچنین ارتقای سه ایستگاه پمپاژ شهید نظری و زینبیه، استانداردسازی سه هزار انشعاب، بازسازی ۲۵۰ حوضچه شیر و نصب ۲۳۰ شیر مناسب در شبکه از اقدماتی است که برای جلوگیری از پرت آب در استان کرمانشاه در یک سال اخیر صورت گرفته است.