دنیای اقتصاد - بندرعباس: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و اعضای هیات عامل این سازمان، فاز اول ترمینال ریلی کانتینری در مجتمع بندری شهید رجایی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، سید‌عطاء‌ا... صدر در حاشیه مراسم افتتاح این ترمینال گفت: ترمینال ریلی کانتینری بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری ۳۵۰ هزار کانتینر در سال را دارا است و حمل‌و‌نقل ترکیبی کانتینر را از این بندر به بنادر شمالی کشور سرعت خواهد بخشید.
وی افزود: این ترمینال در مدت ۱۸ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۲ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فاز دوم این طرح نیز توسط یک شرکت خصوصی دیگر با ظرفیت سالانه ۳۵۰ هزار کانتینر در دست اجرا است. وی با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی در مسیر کریدور شمال- جنوب قرار دارد، گفت: هم اکنون ظرفیت ترانزیت از طریق بنادر کشور ۲۰ میلیون تن است که این میزان تا پایان برنامه پنجم به ۵۰ میلیون تن افزایش می‌یابد. صدر از توسعه پس کرانه بندر شهید رجایی به میزان ۲۴۰۰ هکتار خبر داد و گفت: این پس کرانه علاوه بر افزایش مشارکت بخش خصوصی امکان توسعه فعالیت‌های لجستیکی و تبدیل شدن بندر شهید رجایی به بنادر نسل سوم را فراهم می‌کند. به گفته وی، در بنادر نسل سوم کالا در بندر فرآورش و باز تولید می‌شود که به تامین کالای کشور منجر می‌شود.