دنیای اقتصاد- اصفهان- آرزو کریمی‌مقدم: دومین نمایشگاه اختصاصی هوشمندسازی مدارس با حضور 37 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان و تهران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار شد. معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش استان اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: ارائه آخرین خدمات و محصولات موجود در بازار، شناخت پیشرفت‌های این حوزه و ایجاد شوق و اشتیاق و فرهنگ‌سازی در جامعه از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
حمید‌رضا مؤتمر افزود: امسال در شورای فناوری اطلاعات استان تاکید ویژه‌ای بر ساماندهی بحث آموزش نیروهای مدارس هوشمند شده است و از آنجا که آموزش در این عرصه باید همواره به روز باشد، مدیران مدارس هوشمند توجه زیادی به آموزش معلمان خود داشته‌اند.
وی دریافت شهریه اضافه توسط مدارس هوشمند به بهانه هوشمندسازی را رد کرد و با غیرقانونی بودن این اقدام گفت: در حال حاضر ۲۵ درصد مدارس استان هوشمند هستند که این آمار با میزان برنامه ریزی شده مطابقت دارد.
وی گفت: طبق تعهدات صورت گرفته تمام مدارسی که از ابتدای مهر ماه ۹۱ به سیستم آموزش و پرورش ملحق شده و نوساز هستند باید به صورت هوشمند و با امکانات کامل تحویل داده شوند.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه هوشمندسازی استفاده هوشمندانه از فناوری اطلاعات در راستای اهداف آموزشی است و به نام یک مدرسه یا آوردن کامپیوتر و لپ تاپ سر کلاس درس محدود نمی‌شود، اضافه کرد: تولید محتوای الکترونیک و توجه به ابعاد فکری و نرم‌افزاری از مهم‌ترین شاخصه‌های هوشمندسازی است و ما به صرف خرید تجهیزات و امکانات فیزیکی نمی‌توانیم ادعا کنیم، هوشمند شده ایم. مؤتمر استان اصفهان را سومین استان کشور در زمینه هوشمندسازی مدارس دانست و اعلام کرد: تا‌کنون ۲ هزار اثر استان در جشنواره تولید محتوای فناوری اطلاعات و مدارس هوشمند ارائه شده است. رییس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش استان نیز با بیان اینکه هیچ مدرسه تمام هوشمندی در ایران وجود ندارد، گفت: مدارس ما در واقع مدارس مبتنی بر فناوری اطلاعات و در مسیر هوشمندسازی هستند. مهدی خشوئی ادامه داد: هوشمندسازی مدارس در واقع نوعی آینده نگری است و با هوشمندسازی در واقع فناوری را برای تولید و آموزش بیشتر و بهتر دانش به خدمت می‌گیریم و فناوری اطلاعات در راستای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. وی افزود: نمایش آخرین تجهیزات و زیرساخت‌ها در مدارس و ادارات از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.