دنیای‌اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق بازرگانی، تشکل‌های خصوصی و مجمع نمایندگان استان اصفهان به امضا رسید.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در نشست اعضای کمیته پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان با نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان اقتصادی که به امضای این تفاهم‌نامه انجامید، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه دو طرف با همکاری یکدیگر برای حل مشکلات و معضلات استانی و ملی مربوط به امور صنعت، تجارت و کشاورزی تلاش می‌کنند.
خسرو کساییان راه‌اندازی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی به منظور تحلیل و تبیین قوانین موجود و بررسی و ارائه دیدگاه‌های کارشناسی در خصوص پیش‌نویس طرح‌ها و لوایح مرتبط با صنعت، تجارت، معادن و کشاورزی را از زمینه‌های این همکاری دانست.
وی همکاری سه جانبه با مراکز آموزش عالی استان اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای اجرای پروژه‌های پژوهشی مرتبط با فضای کسب‌وکار را از بخش‌های دیگر همکاری مجمع و اتاق برشمرد و گفت: برگزاری جلسات، سمینارها و همایش‌های ملی و استانی برای شناخت معضلات قانونی مربوط به صنعت، تجارت، معدن و کشاورزی می‌تواند در تقویت اقتصاد استان موثر باشد.
در ادامه نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم گفت: تشکل‌های خصوصی در استان می‌توانند مشاوران خوبی در زمینه مسائل مربوط به صنعت و معدن برای نمایندگان مردم اصفهان باشند.
سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اهمیت انتخاب مدیران برای سمت‌های کلیدی استان عنوان کرد: مشورت با تشکل‌های خصوصی در زمینه انتخاب مدیران می‌تواند زمینه حل مشکلاتی مانند آب زاینده‌رود و رشد و پیشرفت استان را فراهم آورد.
رییس کمیته پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه زمانی با مبالغی بسیار کمتر از آنچه امروز نیاز است، حل مساله آب
زاینده‌رود امکان‌پذیر بود، افزود: مشکل آب اصفهان روحیه مردم اصفهان را تحت تاثیر قرار داده و مردم را خسته کرده است و دولت و نمایندگان باید همه توان خود را برای حل معضل آب به کار ببرند.
سهل آبادی ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید برای حضور در اصفهان ترغیب شوند نه اینکه شرایط به گونه‌ای باشد که آنها را از اصفهان خارج کند.
فقط ۱۰ مصوبه؛ سهم اصفهان
از صندوق توسعه ملی
در ادامه نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرک صنعتی اشترجان که شهرک نمونه کشوری در سال ۹۱ شناخته شد، صنایع با ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالند.
سیدناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه آمار واقعی ارائه نشده است، تصریح کرد: برای اینکه نمایندگان بتوانند مطالبات اصفهانی‌ها را پیگیری کنند باید آمار واقعی اعلام شود.
وی اعلام کرد: در سال گذشته قرار بود مبلغی در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بین استان‌های مختلف تقسیم شود که سهم اصفهان با عنوان برخوردار بودن آن، مبلغ بسیار کمی بود. وی ادامه داد: در حالی که سایر استان‌ها حتی تا ۴۰۰ مصوبه هم از صندوق توسعه ملی داشته‌اند، اصفهان تنها حدود ۱۰ مصوبه داشته است.