دنیای اقتصاد- بوشهر - اصغر اقبال مجرد: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهرگفت: از مجموع ۳۷۴ هزار مشترک این شرکت ۷۹ درصد خانگی است که ۷۵ درصد مصرف انرژی را نیز به خود اختصاص داده اند.
سید رضا رضوی با بیان این مطلب افزود: تعرفه برق مصرفی در استان بوشهر مشابه پارسال شامل ۹ماه گرم و سه ماه فصل سرد اعمال می‌شود.
وی یادآورشد: قیمت تمام شده هر کیلووات انرژی در اختیار مشترکان در استان بوشهر یک‌هزار و ۳۰۰ ریال است؛ اما متوسط محاسبه آن برای مشترکان خانگی و عمومی ۱۲۰ریال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: هرچند برنامه زمان‌بندی خاموشی در این استان در دستور کار نیست، اما مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف مسوولان را در تامین برق پایدار یاری خواهد کرد.
وی گفت: ساعت‌های ۱۳ تا ۱۶ و ۱۹ تا ۲۴ اوج بار مصرف انرژی در استان بوشهر است که با صرفه‌جویی فشار کمتری بر شبکه تحمیل خواهد شد.
رضوی، انشعاب‌های غیر‌مجاز و سرقت تاسیسات را از جمله مشکلات فراروی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۰هزار انشعاب غیرمجاز در این استان شناسایی شده است و پیش‌بینی می‌شود سه هزار انشعاب دیگر نیز ناشناخته باشند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآور شد: عمده مشترکان غیرمجاز در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، گناوه و عسلویه هستند که ۱۰ درصد اوج بار را به خود اختصاص داده‌اند. وی اضافه کرد: میانگین پرت شبکه برق در کشور ۷ درصد است، اما این شاخص در بوشهر ۱۷ درصد است که توسط مشترکان غیرمجاز بر شبکه تحمیل شده است. رضوی گفت: پارسال ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات و شبکه برق در شهرستان‌های بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان به سرقت رفت.