دنیای اقتصاد - بندرعباس: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی سه کیلومتر از باند دوم محور بندرخمیر ـ بندر لنگه با حضور استاندار، مدیرکارخانه سیمان و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، مهندس مهدی زندیه وکیلی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، در تشریح جزئیات این طرح گفت: این جاده حد فاصل خروجی شهر خمیر تا کارخانه سیمان هرمزگان احداث می‌شود که با تکمیل آن تمامی محور حوزه استحفاظی شهر خمیر به سمت لنگه تبدیل به بزرگراه می‌شود. وی افزود: سه کیلومتر از محور خمیر ـ لنگه در حوزه استحفاظی شهرستان خمیر به‌خاطر برخی مشکلات احداث نشده بود که خوشبختانه موانع سر راه با حمایت استاندار رفع و کلنگ اجرایی آن زده شد. وی با بیان اینکه محور مذکور به صورت مشارکتی توسط کارخانه سیمان هرمزگان و اداره کل راه و شهرسازی احداث می‌شود، بیان کرد: برای احداث این محور سه میلیاردو 280 میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با احداث این محور، حوادث رانندگی در این محدوده کاهش یافته و ترافیک ما بین خروجی شهر خمیر و ورودی کارخانه سیمان روان شود.
استاندار هرمزگان نیز در مراسم کلنگ‌زنی این طرح از عملیاتی شدن همه تصمیمات اتخاذ شده دولت در شهرستان خمیر خبر داد و بیان کرد: تکمیل باند دوم محور خمیر تا کارخانه سیمان از نیازهای اساسی مردم منطقه بوده که با تدابیر اندیشیده شده اجرای این طرح نیز عملیاتی شد. ابراهیم عزیزی با بیان اینکه محور یادشده یکی از محورهای پرتردد شهرستان است، گفت: به‌واسطه تردد بالا و باریک بودن جاده شاهد حوادث و تلفات زیادی در این محور بودیم که امیدواریم تکمیل این محور با سرعت به اتمام برسد تا زمینه امنیت خاطر مردم فراهم شود.