یکی از اعضای هیات موسسان پالایشگاه نفت و پتروشیمی آماردیان با بیان این مطلب، گفت: برای تسریع در روند ثبت و ساخت این پالایشگاه تمامی مراحل اولیه دریافت مجوز از اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی در واحد ثبتی منطقه آزاد انزلی انجام گرفته و در آینده‌ای نزدیک ساخت این مجتمع پالایشگاهی در محدوده شهر منجیل آغاز می‌شود. مهدی فرض‌پور، با اشاره به موقعیت جغرافیایی مجتمع پالایشگاهی آماردیان گفت: قرار گرفتن در مسیر کریدور ثبت شده بین‌المللی شمال- جنوب و در مجاورت راه‌آهن سراسری قزوین- شمال و نیز بزرگراه بین‌المللی حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین- رشت- آستارا آن را به یک متجمع پالایشگاهی بین‌المللی تبدیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این مجتمع پالایشگاهی قرار گرفتن دره منجیل به عنوان بزرگ‌ترین تونل باری جهان است که برای کاهش مواد آلاینده موجود در هوا بسیار حائز اهمیت است.

همچنین برخورداری از انرژی الکتریکی ارزان حاصل از فعالیت نیروگاه‌های باری واقع در منطقه از دیگر نکات ممتاز مجتمع پالایشگاهی آماردیان است.

فرض‌پور با یادآوری عضویت بیش از هزار نفر از مردم گیلان در این شرکت تعاونی اظهار امیدواری کرد: در آینده‌ای نزدیک با حمایت مسوولان استان و ریاست محترم جمهور شاهد عملیاتی شدن ساخت این مجتمع پالایشگاهی کاملا مردمی و غیردولتی باشیم.