تفاهمنامه توسعه صنایع‌خودرو با اتفاق‌نظر برای راه‌اندازی خط تولید برخی قطعات خودرو در فارس بین شرکت توسعه صنعتگران فارس، شرکت قطعه‌سازان خودرو فارس و شرکت مگاموتور ایران وابسته به ‌گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید. براساس‌ این تفاهمنامه، مقدمات‌تولید ۱۱قطعه مکانیکی و الکترونیکی خودروسازی در استان‌فارس فراهم شد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه معاون برنامه‌ریزی استانداری فارس گفت: در تلاش هستیم ‌‌جایگاه صنعتی مناسبی را برای‌ ایجاد صنایع درخور ظرفیت‌های این استان راه‌اندازی کنیم.

مجید خورسند افزود: پیگیری‌های متعددی به ویژه ‌از سوی استاندار فارس برای توسعه صنعت در بخش‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی شکل گرفته است که امیدواریم به نتایج مثبتی برسد.

مدیر‌عامل شرکت مگاموتور ایران نیز در این مراسم با اشاره به وضعیت کلی صنعت خودروسازی در کشور گفت: گروه خودروسازی سایپا هم‌اکنون سالانه ۵۰۰هزار خودرو تولید می‌کند که نسبت به تولید این شرکت در سال ۸۱ ، رشد قابل‌ملاحظه‌ای داشته است.

جواد نجم‌الدین افزود: مگاموتور امسال حدود ۵۳۰هزار دستگاه قوای محرکه خودرو تولید کرد که ۹۵درصد آن ساخت داخل است.

وی به سیاست تمرکززدایی در تولید با وجود برنامه‌ریزی متمرکز برای تولید خودرو در قطعات در سایپا و مگاموتور اشاره کرد و گفت: استان فارس از ظرفیت‌ بالایی در عرصه صنعت خودروسازی برخوردار است که باید نهایت بهره‌برداری از آن صورت گیرد.

نجم‌الدین با بیان اینکه آماده انتقال خطوط تولید و همچنین همکاری برای تولید قطعات از استان فارس هستیم، گفت: با توجه به قابلیت‌های صنعت قالب‌سازی و قطعه‌سازی فارس و نیز موقعیت این‌ استان در بخش‌ الکترونیک می‌توان امیدوار بود بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت خودروسازی در فارس صورت گیرد.