به زودی عملیات اجرایی ساخت اولین هتل مطابق با استانداردهای بین المللی با سرمایه گذاری شرکت توسعه گردشگری ایران و شهرداری لاهیجان آغاز می‌شود. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در گفت‌وگو با «ایسنا»، افزود: ساخت این هتل در زمینی به مساحت ۱۵هزار متر مربع و با استفاده از منابع داخلی و فاینانس خارجی در مدت حداکثر ۳ سال از سوی شرکت توسعه گردشگری ایران طراحی، ساخت و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: چنانچه شهرداری‌های شهر رشت و بندرانزلی مشارکت لازم می‌کردند، ساخت هتل مشابه در شهرهای یاد شده به طور همزمان آغاز می‌شد.

ذهاب افزود: با وجود پیگیری‌های مستمر چند ماه گذشته سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، توافق لازم بین شورای شهر و شهرداری‌های دو شهر یاد شده برای انتخاب، معرفی و تحویل زمین مناسب به شرکت توسعه گردشگری ایران به عمل نیامد. وی تاکید کرد: در مرحله اول ساخت مراکز اقامتی استاندارد در کشور سهمیه استان گیلان از محل شرکت توسعه گردشگری و منابع خارجی سه هتل تعیین شده بود که تنها در شهر لاهیجان به دلیل همکاری مناسب شورای شهر و شهرداری در بهترین نقطه این شهر زمین مناسب برای ساخت هتل در اختیار گذاشته شد.