سند مالکیت برای ۱۱۵هزارهکتار از زمین‌های ملی وطبیعی دماوند به‌نام دولت صادر شد

سرپرست اداره منابع طبیعی دماوند گفت: با همکاری ثبت اسناد و دستگاه قضایی شهرستان از سال ۱۳۷۰تاکنون برای ۱۱۵هزارهکتار از زمین‌های ملی وطبیعی این منطقه سند مالکیت به‌نام دولت صادر شده است. حسین قرائی در گفت وگو با«ایرنا» افزود: مجموع زمین‌های ملی و طبیعی این شهرستان حدود ۱۵۵هزارهکتاراست که از این میزان ۲۵ هزار هکتار در محدوده شهرها قرار دارد.

وی گفت: ازابتدای امسال تاکنون با تلاش منابع طبیعی و حمایت دیگرمسوولان اجرایی شهرستان دماوند برای ۴هزار و ۷۰۰هکتاراز زمین‌های ملی سند به‌نام دولت دریافت و کارهای قانونی دریافت سند برای سه هزار هکتار دیگر نیزدر دست انجام است که‌تا پایان سال برای این زمین‌های نیز سند به‌نام دولت صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: این اداره با همکاری ثبت اسناد و املاک سالانه برای حدود ۸‌هزار هکتار از زمین‌های ملی و طبیعی شهرستان دماوند سند به‌نام دولت صادر می‌کند.

قرائی در خصوص اهداف دریافت سند برای زمین‌های ملی گفت: با دریافت این اسناد، آمار تخلفات و تصرفات در زمین‌های ملی و طبیعی کاهش خواهد یافت.

وی اظهارکرد: امسال در بخش مقابله با تصرفات زمین‌های ملی و طبیعی در شهرستان دماوند ۳۰پرونده در محاکم قضایی علیه متصرفان تشکیل شده که هم اکنون مراحل قانونی خود را می‌گذراند.

سرپرست اداره منابع طبیعی دماوند تاکید کرد: تخلفات وتصرفات انجام شده دراین مدت توسط افراد سودجو و متصرف ۹۳۳هزارمترمربع بود که با هوشیاری به‌موقع یگان حفاظت از منابع طبیعی ضمن جلوگیری ازانجام هرگونه تصرف، افراد متخلف به مراجع قضایی

معرفی شده‌اند.

قرائی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم وسیع عرصه‌های ملی و طبیعی در این شهرستان متاسفانه کمبود نیرو دربخش حفاظت از زمین‌های ملی از مهم‌ترین مشکلاتی است که این اداره با آن مواجه است.