همزمان با بهره‌برداری از برج مراقبت جدید فرودگاه شیراز و ساختمان تکنیکال بلاک این فرودگاه‌سیستم‌های مخابراتی رادیو ترانک در فرودگاه‌های شیراز، مشهد و اصفهان راه‌اندازی شد. سیستم رادیوترانک، سیستم ارتباطی‌داخلی فرودگاه‌های کشور است که ارتباط متخصصان، عوامل اجرایی، کادر فنی و سایر نیروهای فرودگاهی‌را برقرار می‌کند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور در مراسم راه‌اندازی این سیستم در شیراز گفت: سیستم‌های رادیو ترانک برای پرهیز از تداخل فرکانسی در فضای فرودگاهی، جلوگیری از ازدحام و شلوغی فرکانس در محدوده فرودگاهی، افزایش کیفیت ارتباطات و در دسترس بودن آرشیو مکالمات راه‌اندازی شده است.

سید حمید حسینی افزود: این سیستم قادر است ارتباط مشترکان ‌با مراکز، ارتباط مشترکان با یکدیگر، ارتباط گروهی، ارتباط اضطراری و سایر ارتباطات داخلی را در محدوده فرودگاهی برقرار سازد.

وی با بیان اینکه این سیستم پیشتر در فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) راه‌اندازی شده گفت: نصب سیستم‌های رادیو ترانک در سه فرودگاه شیراز، مشهد و اصفهان از مهرماه ‌امسال آغاز شده و با یک هزار و ۵۰۰نفر ساعت کار تخصصی و مهندسی سامان یافته است.