دنیای اقتصاد - کرج - مجید طاهرخانی: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین تقاطع غیر همسطح در کرج با صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در مراسم افتتاح این تقاطع غیرهمسطح، کمالی زاده، معاون عمرانی شهرداری کرج با ارائه گزارشی از مختصات این تقاطع گفت: برای ساخت این تقاطع که یک کیلومتر طول و ۱۹ دهنه دارد از ۶۶ ستون، ۳ هزار تن آرماتور و بیش از ۲۴ هزار مترمکعب بتن استفاده شده است.

به گفته وی، این پل که در محدوده شهرداری منطقه ۷ (رجایی شهر) ساخته شده به عنوان یکی از شریان‌های مهم ارتباطی، شمال و جنوب خیابان‌های مطهری و ملاصدرا را به مرکز شهر کرج متصل و به میزان قابل ملاحظه‌ای از بار ترافیکی این مناطق می‌کاهد.

عزیز اکبریان، نماینده کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از تلاش‌های شهردار کلانشهر کرج و اعضای شورای اسلامی این شهر تقدیر کرد.

وی افزود: با استان شدن البرز، بستر لازم برای فعالیت‌های عمرانی فراهم شده و باید با قاطعیت و صلابت و تعامل تصمیم‌گیری لازم در جهت پیشبرد و توسعه این استان نوپا اتخاذ شود. اکبریان با اشاره به اینکه پروژه‌های اتوبان شهید همت و قطار شهری کرج به رغم وقفه‌ای که در اجرای آنها پیش آمد، هم‌اکنون از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردارند، بر ضرورت تسریع در اتمام آنها تاکید کرد.

دکتر محمود دادگو، رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان این نکته که امسال بیش از یک هزار میلیارد تومان بودجه برای کلانشهر کرج مصوب شده، تصریح کرد: در سال جاری به مساله حمل‌و‌نقل، روان‌سازی ترافیک، فضای سبز، حوادث غیرمترقبه و مناطق محروم اولویت داده شده است.

استاندار البرز نیز گفت: کارهای انجام شده در کلانشهر کرج زبانزد خاص و عام است و همکاری شورای شهر با مجموعه شهرداری باعث شده که کارهای بزرگی در این کلانشهر صورت گیرد.

عیسی فرهادی بر ضرورت اتمام طرح‌های اتوبان همت و تقاطع‌های غیرهمسطح بلوار شورا و میدان امام تا پایان دوره اعضای شورای شهر تاکید کرد. وی از ساخت سه ورزشگاه بزرگ ۵ و ۶ هزار نفری در شهرهای نظرآباد، ساوجبلاغ و کرج خبر داد و اضافه کرد: به زودی کلنگ این سه ورزشگاه به زمین زده خواهد شد. مهندس آقازاده، شهردار کلانشهر کرج نیز گفت: هرچه قدر مشارکت و تعامل مردم با مجموعه شهرداری بیشتر باشد، توسعه و آبادانی در این کلانشهر بیشتر خواهد بود.

وی با بیان این نکته که پرداخت عوارض به موقع می‌تواند روند این همکاری و تعامل را بالا ببرد، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد ۴۰۰ طرح عمرانی در کلانشهر کرج در حال اجراست و این در حالی است که در جای جای این کلانشهر خدمات‌رسانی به مردم به طور مستمر ادامه دارد. شهردار کرج با اشاره به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های این کلانشهر افزود: کرج با توجه به این قابلیت‌ها می‌تواند به عنوان قطب اقتصادی و پایتخت اقتصادی کشور انتخاب شود.