دنیای‌اقتصاد- کرمانشاه - الهام اکبری: مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن در کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان استانی و فعالان بخش‌های صنعت و معدن این استان برگزار و از واحدهای صنعتی و معدنی برتر تجلیل شد. محسن رستمی، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به وضعیت موجود بخش‌های صنعت و معدن استان، با بیان اینکه سال گذشته ۹۱ واحد صنعتی استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و با افتتاح این واحدها تعداد واحدهای صنعتی پروانه‌دار استان به ۹۳۵ واحد رسید، افزود: مجموع سرمایه گذاری این واحدها به سه هزار میلیارد تومان می‌رسد. وی افزود: سال گذشته ۲۸۳ فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی نیز در استان تصویب شد که در مجموع تعداد کل جوازهای تاسیس صادره استان به ۱۲۵۷ فقره رسید. رستمی گفت: طی سال گذشته ۳۰ معدن استان هم پروانه بهره‌برداری گرفتند که با این رقم تعداد معادن پروانه‌دار استان به ۲۷۰ معدن رسیده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های صنعتی استان اختصاص یافت که تاکنون هشت طرح از آن بهره‌مند شده‌اند و اجرای هرکدام از آنها نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد. رستمی اشاره‌ای هم به میزان صادرات واحدهای صنعتی استان داشت و یادآور شد: میزان صادرات این واحدها در سال ۱۳۸۹ حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده که در سال ۱۳۹۰ تا دو برابر افزایش یافته است.

وی در پایان استان کرمانشاه را جزو استان‌های برتر حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور دانست و از واحدهای تولیدی شرکت سیمان غرب، رژین تاک، لبنیات مانیزان و شرکت پیک افروز غرب که به عنوان چهار واحد نمونه کشوری انتخاب شده‌اند، قدردانی کرد.