دنیای‌اقتصاد - بوشهر: مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد مترمکعب گاز حوزه پارس جنوبی در پالایشگاه‌های فجرجم و بیدبلند یک تصفیه و به خطوط انتقال تزریق شد. مهدی جمشیدی دانا با بیان این مطلب افزود: در سالی که بیشترین فشارهای بین‌المللی به صنعت نفت وارد شد، نه تنها خللی در امر تولید پیش نیامد بلکه رکوردهای بی‌سابقه‌ای نیز به‌ویژه در تولید گاز و محصولات جانبی به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: به حداقل رساندن توقف و کاهش تولید در پالایشگاه‌های گاز کشور در سال گذشته که حاصل تلاش کلیه کارکنان پالایشگاه‌ها در قسمت‌های مختلف به‌ویژه واحدهای تعمیرات و بهره‌برداری است، یکی دیگر از افتخارات شرکت‌های پالایش گاز در سال ۸۹ است.

جمشیدی دانا اظهار کرد: استفاده از تکنیک‌های روز دنیا برای کاهش زمان تعمیرات و آسیب‌های وارده به تجهیزات یکی از اصول مهم در پالایشگاه‌ها است که در سال گذشته به‌خوبی رعایت شد.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه سال ۸۹ یکی از بهترین سال‌های شرکت ملی گاز ایران، بویژه شرکت‌های پالایش گاز بود، افزود: با تلاش همکاران در پالایشگاه فجرجم و بیدبلند، موفق به دریافت روزانه ۳۰ میلیون متر مکعب گاز ترش پارس جنوبی در این دو پالایشگاه شدیم و بدون بروز هیچ‌گونه مشکل عملیاتی از ظرفیت خالی دو پالایشگاه مذکور استفاده شد.