دنیای‌اقتصاد - بندرعباس - علی نظری: رییس سازمان صنایع و معادن استان هرمزگان گفت: در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی کشور در هرمزگان ۳۱۲ تقاضای دریافتی مدیران واحدهای تولیدی مورد رسیدگی قرار گرفت. مهندس علی اباذری افزود: این تقاضاها با هدف حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی این استان پس از تایید وزیر صنایع و معادن به منزله مصوبه هیات دولت برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.وی سهم بانک‌های عامل این استان را از این تعداد تقاضای دریافتی ۱۸۷فقره، سهم کارگروه بیمه، گمرک و مالیات را ۴۲ تقاضا، سهم شهرک‌های صنعتی، انرژی و زیرساخت‌ها را ۱۶ مورد و سایر امور را نیز ۳۸ تقاضا عنوان کرد.اباذری تصریح کرد: با تصویب تقاضاهای مطرح شده از سوی مدیران واحدهای تولیدی این استان در ستاد مرکزی شاهد تحولی شگرف در این حوزه خواهیم بود.

رییس سازمان صنایع و معادن با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۵ هزار نفر در صنایع این استان مشغول به کار هستند، تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری را در این استان ۷۵۰ واحد عنوان کرد. وی با اشاره به نوپا بودن صنعت و معدن در هرمزگان ابراز کرد: ۲۷ درصد از این واحدها در دو سال اخیر پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

رییس سازمان صنایع و معادن هرمزگان بیان کرد: ۴۷ درصد واحدهای معدنی راه‌اندازی شده دراین استان نیز مربوط به ۵/۱ سال اخیر است، در حالی که ۱۴۰ پروانه اکتشاف در دست اقدام داریم. به گفته اباذری، استان در سال گذشته در زمینه صدور پروانه بهره‌برداری رشد ۹۵درصدی و در حوزه معدنی نیز رشد ۲۲۲درصدی داشته است.