دنیای اقتصاد - بوشهر: رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن کشور چین در خاورمیانه گفت: علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی در بندر گناوه استان بوشهر هستیم. لی زآئو در نشست با استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان بوشهر افزود: بعد از شش ماه مذاکره، بررسی و ارزیابی پیرامون سرمایه‌گذاری در بندر گناوه دولت چین آمادگی دارد که با بخش خصوصی در این بندر سرمایه‌گذاری مشترک کند. وی اظهار کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران و کشور جمهوری خلق چین دیرینه و عمیق است و این مهم فرصت سرمایه‌گذاری را دوچندان می‌کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه بوشهر را مثل شهر دوم خودم دوست دارم یادآورشد: مردم چین ایرانیان را دوست دارند و علاقه‌مند به کار و فعالیت مشترک هستند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن کشور چین در خاورمیانه اضافه کرد: آمادگی داریم که تولیداتی را به استان بوشهر بیاوریم و استقرار این واحدها زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدیدی را در این استان فراهم خواهد کرد. وی گفت: چین بازار بزرگی است و علاقه‌مندیم که مواد خام بیشتری از ایران خریداری کنیم. لی زآئو ادامه داد: همچنین برخی شرکت‌های چینی نیز علاقه‌مند به صادرات مواد خام تولیدی خود به ایران هستند.

وی افزود: به واسطه روابط عمیق چین با ایران علاقه‌مند به گسترش سرمایه‌گذاری در ایران هستیم.

لی زآئو اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در بندر گناوه درخواست حمایت کامل از ناحیه استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در این استان داریم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع معادن کشور چین در خاورمیانه یادآورشد: حمایت استانداری بوشهر اطمینان خاطر کامل و کافی برای شرکت‌های چینی را فراهم خواهد کرد.

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: بوشهر استانی است که در حال طی کردن توسعه و پیشرفت است.

محمد حسین جهانبخش افزود: آمادگی داریم که شرایط فعالیت را برای سرمایه‌گذاران خارجی در این استان فراهم کنیم. وی یادآورشد: استان بوشهر دارای بیش از ۱۲ بندر فعال و سه منطقه ویژه اقتصادی انرژی است که این مهم قابلیت مهمی برای فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

جهانبخش اضافه کرد: بنادر وقتی پویایی لازم را دارند که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی را به همراه داشته باشند.

وی گفت: حمایت‌های لازم را برای عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنایع معادن کشور چین در بندر گناوه و دیگر بنادر استان بوشهر انجام خواهم داد.