دنیای اقتصاد - قزوین - لیلا بیگدلی: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: ۴۰‌درصد افراد کارجوی آموزش دیده در استان جذب بازار کار می‌شوند. سیدمحمد حسینی در نشستی خبری افزود: برآورد کلی در کل کشور نشان می‌دهد که ۴۰‌درصد افراد کارجوی آموزش دیده جذب بازار کار می‌شوند که در استان قزوین ۴۰‌درصد آموزش دیده‌های کارجو شامل ۶‌هزار نفر می‌شود که جذب بازار کار شدند.

وی گفت: یکی از رسالت‌های ما ارتقای مهارت شاغلان بخش‌های مختلف اقتصادی است و با توجه به پیشرفت‌های قابل‌توجه در تکنولوژی، بخشی در سازمان فنی و حرفه‌ای به نام آموزش مهارت‌های پیشرفته شکل‌گرفته است.

وی ادامه داد: هدف‌گیری این بخش بیشتر تکنولوژی‌های نو و افرادی است که حداقل سوادشان فوق دیپلم یا بالاتر است و حوزه دانشجویی و دانشگاهی و صنایع و تکنولوژی پیشرفته را نیز دربرمی‌گیرد. وی با اشاره به میزان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال گذشته گفت: در سال گذشته از مجموع آموزش‌ها ۳‌میلیون و ۴۹‌هزار و ۳۷۴ نفرساعت در بخش دولتی و ۴‌میلیون و ۶۱۶‌هزار و ۶۸۶ نفرساعت در بخش خصوصی بوده است.

حسینی خاطرنشان کرد: آموزش‌های ما از یک‌هزار و ۱۰۰ ساعت تا ۲۴ ساعت است که میانگین این آموزش‌ها ۲۰۰ ساعت است که در سال گذشته ۲۲‌هزار نفر مرد و ۱۷‌هزار و ۵۰۰ نفر زن آموزش فنی و حرفه‌ای گذرانده‌اند که در مجموع ۳۹‌هزار و ۵۰۰ نفر آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۲۴‌هزار و ۵۰۰ نفر آموزش ارتقای مهارت و ۱۵‌هزار نفر نیز آموزش کارجو گذرانده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در ادامه با اشاره به آزمون ادواری برای افراد توانمند در رشته‌های مختلف گفت: از وظایف فنی و حرفه‌ای، ایجاد فرصت برای افرادی است که توانمندی داشته و نیاز به مدرک دارند که در این راستا آزمون ادواری برگزار کرده و افراد سنجش شده و در صورت قبولی برای آنها گواهینامه صادر می‌شود.

وی یادآور شد: در همه رشته‌هایی که ما در استان آموزش فنی و حرفه‌ای را داریم، افراد می‌توانند در آزمون ادواری شرکت کنند.