دنیای اقتصاد - اصفهان - بتول فتاحی: مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان از پرداخت تمام عوارض شهر به صورت اینترنتی و الکترونیکی تا پایان سال ۹۱ خبر داد. مهندس همایون یزدان پناه با بیان این مطلب استقبال شهروندان را برای پرداخت عوارض خودرو و نوسازی به صورت الکترونیکی قابل توجه دانست و تاکید کرد: در ۶ ماه دوم سال‌جاری پرداخت عوارض صدور پروانه نیز به صورت الکترونیکی می‌شود و امید است تا پایان سال ۹۱ تمام عوارض شهر به صورت اینترنتی پرداخت شود.

وی افزود: امسال امکانی فراهم شده است تا شهروندان از طریق سایت شهرداری به آدرس www.isfahan.ir قبوض نوسازی و کسب و پیشه خود را پرداخت کنند و از همانجا از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، مبلغ عوارض خود را بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از درخواست‌های مردم از قبیل، ‌پرداخت عوارض نوسازی، عوارض خودرو، کسب و پیشه‌ و صدور پروانه ساختمان به صورت الکترونیکی از طریق شبکه اینترنت یا اینترانت شهرداری انجام خواهد شد، اذعان کرد: پرداخت عوارض خودرو به صورت الکترونیکی در مرحله آزمایشی است و تا پایان شهریورماه امکان‌پذیر خواهد شد و با اجرای این طرح دیگر لزومی به حضور مردم در شهرداری یا مراجعه به بانک‌ها برای پرداخت عوارض نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری با بیان اینکه پیش از این شهروندان برای پرداخت عوارض خودروی خود باید به شهرداری مراجعه و بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر در بانک، دوباره برای دریافت گواهی پرداخت عوارض خودرویی مراجعه می‌کردند، تصریح کرد: در نظر داریم شهروندان، مبلغ را مستقیما به حساب شهرداری واریز و بلافاصله وارد بانک اطلاعاتی امور مالی شهرداری گردد و گواهی مورد نظر صادر شود.

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای بین‌المللی، آنچه که در شهرداری الکترونیکی اصفهان تعریف شده، دستیابی به جایی است که طی آن مردم بتوانند در تمامی مدت شبانه‌روز و در ۷روز هفته اطلاعات خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند و مراجعه شهروندان به مناطق و ادارات شهرداری به حداقل برسد.

یزدان پناه با تاکید بر توسعه خدمات و ایجاد شهر الکترونیک در شهرداری اصفهان اعلام کرد: شهروندانی که این عوارض را بدون مراجعه به بانک و از طریق غیر حضوری مانند پرداخت اینترنتی و غیره پرداخت کنند در کاهش آلاینده‌های شهر با حذف تردد تاثیر خواهند داشت.